Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Fortfarande problem. Hansi, du verkar kunna det här

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post Fortfarande problem. Hansi, du verkar kunna det här

    Min några dagar gamla thread dog. Tack vare Hansi kom jag i alla fall en bit längre, nu går det att boota DVD-R skivor. Däremot har jag stött på ett nytt problem.

    Ratchet & Clank som jag försöker göra back-up på bootar och man kommer till menyn och lalla runt där, men när man väljer new game eller load game och maskinen ska börja ladda något blir skärmen svart och ingenting händer, om jag minns rätt så tuggar maskinen ett tag.

    Har det med att mina 3T Pro skivor inte klarar av att läsas av min PS2 ver.3 eller har Ratchet & Clank något super skydd?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    919
    Respekt
    23

    Post

    Det låter som dåligt märke på dvd-r skivan.
    Pröva med sony dvd-r eller verbatim.
    Ps2 dvd spel har inget skydd.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Prövade med att bränna en gång till fast på en skiva av märket DISCRITE som det stod på <a href="http://www.angelpc.com" target="_blank">www.angelpc.com</a> att de skivorna skulle passa perfekt till både PS2 och Xbox. Fick samma fel i alla fall. Har en teori om att det blev något fel när jag fångade skivan som en ISO med DVD Decryptor. Hur brukar ni göra era back-uper? Direkt eller först göra en ISO?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag vet inte vad dvd decryptor är, men det låter ju helt fel på något vis :-)

    Kör en image eller bränn direkt dvd-&gt;dvd med ett vanligt brännprogram.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Du behöver absoult inte läsa in skivan med nått special program.
    Som Hansi sa, läs in som en image från det program du bränner med, typ PrassiDVD eller Nero. Kan rekomendera att du inte kör en dvd -&gt; dvd utan att "mellanlagra" på din HD. Om du jobbar med datorn under tiden kan det lätt händer att det går fel och en dvd-/+r är ju något dyrare än en cd-r än så länge.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    121
    Respekt
    22

    Arrow

    Din teori att något blev fel när du fångade skivan med DvDDecrypter är helt rätt, DvDDecrypter används för att ex. skapa DeCSS Vobfiler så att dem med enkelhet kan bli mpeg1 eller nått annat trevligt format.

    Följ &gt;KTD's&lt; skrivna text och allt blir bra...

    / phenomena

Liknande diskussioner

  1. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  4. skulle nån kunna förklara det här med usb t-bord och mus?
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 00:48
  5. Hur går deT?
    By Olle in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2000-12-28, 18:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •