Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: ny lag

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21

Question ny lag

tja är de nån som vet lite mer om den nya lagen som gör att de int är tillåtet o chippa sin konsoll

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är inte tillåtet att kringgå tekniska åtgärder som avser att skydda intellektuella rättigheter.

Vi kommer installera chip med enda syfte att starta Linux.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    tack hansi för ditt svar

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Är det från 20050701 den lagen gäller, eller har den redan trätt i kraft??
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    20050701
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    1 juli i år träder den i kraft

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    1 Juli År 2005 träder den i kraft
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om c:a 10 dagar...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    21
    Så ni komer inte kunna ha möjlighet att chippa xbox 360 och ps3 , kan man inte hitta något kryphål i lagen då ??

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    jo de kommer dom nog men dom kommer int att flasha de så man kan spela brända spel med mera

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    21
    Men man kan väl flash själv då ??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan kan man. Får får man nog inte. Bryr sig gör man nog inte heller.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    kanske blir att göra en bootloader på skiva istället som till DC på den gammla GOA tiden
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    förgävla surt om man nån gång vill sälja xboxet sitt. Här ser man verkligen vad som händer om man låter spelföretagen få för mycket makt. Denna lag gynnar inte folket för fem öre! fan, snart får man ju bosätta sig hos norskarna. Denna lag är definitivt inte genomtänkt. Om man vill experimentera med sina egna programeringar av spel till tex xbox, då kan man använda sig av open-source grejer för att tillverka spelet. Sen när man ska köra det på xboxet så får man inte ladda ett bios som kan starta kopior av original spel, SÅVÄL som hemmagjorda spel. Idiotiskt. För om man har tillverkat spelet själv så bryter man inte mot någon copyright-lag, villket denna lag handlar om. För användning av hackat bios är inte olaglig då man FÅR sälja med tex LINUX baserade biosar. I detta fall om bios ersättning har spelföretagen absolut ingenting att säga till om.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Detta hindrar inte kopieringen av spel heller. Dom bara jävlas med folk som sysslar med det.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    Piratbyran.org är rätta stället för er som vill diskutera piratmedia/upphovsrätt...

Livet börjar i 100mbit!!!
    Crystal box
    Smartxx v2
    Maxtor 250gig hdd

Liknande diskussioner

1. Ny lag till årskiftet?
    By cccp in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2005-01-26, 12:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner