tja är de nån som vet lite mer om den nya lagen som gör att de int är tillåtet o chippa sin konsoll![]()
tja är de nån som vet lite mer om den nya lagen som gör att de int är tillåtet o chippa sin konsoll![]()
Det är inte tillåtet att kringgå tekniska åtgärder som avser att skydda intellektuella rättigheter.
Vi kommer installera chip med enda syfte att starta Linux.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tack hansi för ditt svar
Är det från 20050701 den lagen gäller, eller har den redan trätt i kraft??
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
20050701
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
1 juli i år träder den i kraft
Om c:a 10 dagar...
Så ni komer inte kunna ha möjlighet att chippa xbox 360 och ps3, kan man inte hitta något kryphål i lagen då ??
jo de kommer dom nog men dom kommer int att flasha de så man kan spela brända spel med mera
Men man kan väl flash själv då ??![]()
Kan kan man. Får får man nog inte. Bryr sig gör man nog inte heller.
kanske blir att göra en bootloader på skiva istället som till DC på den gammla GOA tiden![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
förgävla surt om man nån gång vill sälja xboxet sitt. Här ser man verkligen vad som händer om man låter spelföretagen få för mycket makt. Denna lag gynnar inte folket för fem öre! fan, snart får man ju bosätta sig hos norskarna. Denna lag är definitivt inte genomtänkt. Om man vill experimentera med sina egna programeringar av spel till tex xbox, då kan man använda sig av open-source grejer för att tillverka spelet. Sen när man ska köra det på xboxet så får man inte ladda ett bios som kan starta kopior av original spel, SÅVÄL som hemmagjorda spel. Idiotiskt. För om man har tillverkat spelet själv så bryter man inte mot någon copyright-lag, villket denna lag handlar om. För användning av hackat bios är inte olaglig då man FÅR sälja med tex LINUX baserade biosar. I detta fall om bios ersättning har spelföretagen absolut ingenting att säga till om.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Detta hindrar inte kopieringen av spel heller. Dom bara jävlas med folk som sysslar med det.
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Piratbyran.org är rätta stället för er som vill diskutera piratmedia/upphovsrätt...
Livet börjar i 100mbit!!!
Crystal box
Smartxx v2
Maxtor 250gig hdd
Bookmarks