Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Egen musik i Gta San andres

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20

    Egen musik i Gta San andres

    Hej!

    Någon som har lust och förklara för mig hur jag lägger in egen musik i GTA San Andreas?

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Uddevalla
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    kolla i san andreas forumet....

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Krillelill
    kolla i san andreas forumet....

    Å vart är det?

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Pröva att söka eller leta litet nästa gång.. Men för den här gången då: Till GTA: SA Forumet

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    jag flyttade tråden...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Någon som har lust att förklara exakt hur man gör för att lägga in musik så att det går att spela i spelet?
    Jag vet ju inte ens i vilken mapp på xboxen man lägger sina ljud-filer så dom går att använda i spelet

    Jag la in en mp3 låt i mappen E:/TDATA och samma låt i E:/UDATA, men min egna radio kanal startade ändå inte?
    I min TDATA och UDATA fanns det säkert 20 andra mappar, man skulle väl inte lägga mp3-låten i något utav dessa eller?

    I i min F:/ så fanns det bara en som hette : F:/GAMES, och den var tom.

    HJÄLP MIG SNÄLLA
    Last edited by robin_nerf; 2005-07-27 at 13:43.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    använd ms dash, och kopiera över låtar från en audio-cd till hddn. sen starttar du san andreas, och väljer radiokanalen, "user track station" eller nåt liknande. den ligger bredvid "radio off"
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Men jag kan ju inte använda ms-dash när jag använder mig utav en bränd-skiva....ms-dash läser ju bara orginal skivor...så jag måste ju göra på något annat vis.
    Och jag har chippat xboxen (så du inte frågar om jag gjort det).

    Jag måste ju veta vart jag ska lägga mina brända-skivors låtar någonstans för att det ska höras i spelet!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bränn dom i vanligt CD format. Det fungerar inte med MP3.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Bränn dom i vanligt CD format. Det fungerar inte med MP3.
    Hur menar du då?
    Om jag tillexempel bränner med nero 6, ska jag då välja "Make audio CD" eller "Make mp3 Disc" Eller "Make WMA disc" ???

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte MP3. Inte WMA. Ett val kvar som kanske fungerar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    75
    Respekt
    20
    Testade att slänga in en vanlig bränd musik skiva (som jag redan hade ett par 100st)..men som vanligt när jag slänger in en bränd skiva och startar ms-dashboard så står det : "This type of cd cant be recognised" (typ så).

    Några bättre ide'er?
    Last edited by robin_nerf; 2005-07-28 at 11:50.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Du måste ha låtarna i wave-format (.wav) ladda ner programet CDex (finns HÄR, ta "Current Stable Release"). Använd sedan programet för att konvertera låtarna till .wav format, sen är det bara att välja "Skapa Audio-CD" i Nero och bränna.

    Lycka till!

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Haha, cyniska Hansi on the go.

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    nån som vet vart låtarna hamnar på hårddisken, när man lägger in dem via MS Dash? tänkte att man kanske kunde FTP:a in låtar direkt från hdd'n
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Tänkte bara säga att om ni rippar in låtarna via MS (eller ftp:ar över låtarna) så tar det på xboxens spar-block, och det är inte lite de tar heller.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xboxens "spar-block" = allt på E:\

    Så blir det fullt är det bara börja radera
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    nä, men man behöver inte ha 25.000 låtar inlagda heller...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    51
    Respekt
    20
    Asså kan man inte föra över mp3r från dator till xboxen med total commander å sedan lägga in dom i mappen user i Gta på xboxen?
    El måste det vara wma format?
    Och om man omvandlar dom till wma hur gör man sen?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    92
    Respekt
    15
    Man moste ju typ söka i gta sedan så den märker dom nya filerna så är det i alla fal på pc

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur många forum finns det i det här landet där man kan lyfta en nästan FEM ÅR GAMMAL tråd tro....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. GTA San Andreas
    By player__88 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 13:02
  2. GTA San Andreas???
    By Robbzki in forum Grand Theft Auto serien (xbox)
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2005-06-13, 19:40
  3. GTA: San Andreas
    By krapduude in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:36
  4. GTA San Andreas på flera lager?
    By jesper186 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-06, 21:18
  5. Egen musik i spel
    By frizon.info in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 14:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •