Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Bootproblem

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0

Bootproblem

Halloj!

Har feta bootproblem... min kära xbox vill inte boota ngnting, har provat superdisc, ***********, slayer osv på både cd-r, cd-rw, dvd-r, dvd-rw, dvd+r. alltid samma resultat... bootar jag xboxen med skiva i så kommer error code 16(gäller även när ajg bootar utan skiva).

det känns verkligen som om xboxen hellre bootar ifrån hdd:n först och inte bryr sig om dvd-läsaren eftersom den skriker error code 16 varje gång.
    vad är det som styr boot-ordningen och går det ändra?

eftersom jag inte kan boota med ngn form av skiva undrar jag om det är möjligt att med hjälp av en PC att partitionera upp xbox-hdd:n och kopiera över allt som behövs, iaf de nödvändiga startfilerna?
    om inte, finns det ngt annat man kan göra?

xbox-version är tidigare än 1.6 iaf, har ett gammalt aladin-chip, ett st. 120gb hdd och en samsung-dvd

alla tips är välkommna!
    tack på förhand!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Boot e alltid default.xbe alltså på DVDn du måste ha en fil i rooten som heter default.xbe, sen följer 1. evoxdash.xbe, 2. xboxdash.xbe elller hur man nu vill ha det, kolla din BIOS i EvTool om det är en M8 bios
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    alltså saken är ju den att min xbox-hdd är sönder... jag kommer alltså inte in i xboxen, oavsett om jag startar xboxen med eller utan cd får jag felkod 16. det gäller också oavsett om jag startar med chipet aktiverat eller inte :/

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Om HDn är sönder hur ska du då få kontakt med xboxen byt HD då
    Är det orginal HD som är sönder då? Byt till större HD
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    njae, tror inte själva hdd:n är sönder, det är inte orginal utan en tillköpt 120gb. allt funkade bra för till en tids sedan då jag började mickla med startfilerna via ftp och sedan dess har den inte fungerat utan ger felkod 16, dvs "icke-fungerande dashboard-filer".

eftersom den vägrar boota via dvd undrar jag därför om man kan lägga över alla filer via en pc?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Säg då inte att HD e sönder utan det beror på mer SBS än HD

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    okay jag uttrykte mig visst lite fel, när jag sa att min xbox-hdd var sänder menade jag att programvaran på den hade slutat fungera.

hur som helst, min fråga återstår: går den kopiera över alla filerna till xbox-hdd:n via en PC?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Inte utan att få en full boot, kan ju se om man kan sätta den som slave & ta ut ev filer men jag vet att inte kan se filerna i tex utforskaren, prova & se

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    är hdd'n lockad/låst? Kolla på xbox scene, dom har program som fungerar som explorer fast den arbetar med xbox hdd's. Men man måste först låsa upp hdd'n. Finns program för att göra det via datorn också. www.xbox-scene.com *Hoppas hansi inte tycker att denna sida är konkurerande med psxcare.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. Bootproblem Magic3.1 v3
    By tuba in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-24, 01:29

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner