Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: XBOX startar om 2 ggr

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

XBOX startar om 2 ggr

Hallå alla!

Tänkte höra ifall ni vet vad problemet kan vara när man kör igång XBOXen och den startar om två gånger och sedan blinkar rött och grönt. SCART'en byter över till rätt SCART kanal men det blir ingen bild.

Problemet uppstod förmodligen när XBOXen var igång när någon grejade med elskåpet.

XBOX ver. 1.6 Crystal
    Akira 2 chip

Jag har testat att sätta i nätdelen från en annan XBOX men det hjälpte inte. Låter som det är moderkortet som bränt något, men såg att Hansi hade svarat en annan kille angående att den starta om på samma sätt att det var glapp mellan chip och pinheader, låter kanske inte så troligt här?

I värsta fall har jag lite saker till salu. Ett crystal skal (150:-), Toshiba Samsung DVD (500:-), Nätdel (300:-), ett moderkort med Akira 2 chip, CPU och diverse saker som går att plocka från moderkortet (200:-). Hela boxen säljes för 1000:-

/Michael (michael.johansson(a)soptunnan.com)

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    Det låter som att du har sabbat bios eller att chipet har lossnat.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Har kollat alla kablar till chippet och även bytt chip och lödat om kabeln från GND på chippet. Fortfarande samma problem.

Ska nu löda bort alla kablar från undersidan av moderkortet och bort med chippet helt och hållet. Har precis återställt originalhårddisken som jag sedan ska stoppa i och se om den startar upp.

Fler tips vad problemet kan vara?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Har nu lödat bort allt från moderkort. Försöker jag starta på originaldisken (som nu är upplåst) så får jag Error 05. Försöker jag starta på min 40GB som jag har XBMC installerat på får jag Error 16.

Verkar kört?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sätt i ett chip som fungerar så blir nog allt bra igen. Boxen fungerar ju nu, men är lite ledsen för att hårddisken inte är låst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag provade att trycka i ett nytt chip tidigare men fick samma problem med att boxen startar om två gånger och sedan blinkar med svart bild. Kan det blivit nåt galet med dom andra lödningarna på undersidan?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Mycket möjligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Var nu uppe hos en polare som fixade till lödpunkterna till headern och även lödade dit nya fräscha trådar på undersidan. I med chippet på nytt, tada! Nu funkar skiten igen..

Däremot hade han fått upp ett annat xbox som betedde sig likadant. Lödade bort chippet och headern och sög bort allt tenn.. fortfarande samma sak, startar två gånger och sedan blinkar rött och grönt.

Känns som "felmeddelandet" är lite generellt. Svårt o peka på exakt vad det beror på.

Liknande diskussioner

1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. Xbox Startar om 3 ggr sen blinkar ...
    By aGGe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-13, 18:21
  3. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner