Har som n00bie xbox- och plasmatvägare försökt insupa så mycket kunskap jag kan på detta forum och andra, men är fortfarande inte säker på hur jag bäst ska koppla ihop mina nya prylar.![]()
Finnes: chippad xbox, LG PX11 plasmaskärm, Andersson S2 receiver.
Vill gärna ha ljudet digitalt in i receivern - om jag förstår rätt ska jag då köpa något av microsofts kabelpaket (eller pirat?) som har optisk utgång.
TV:n har ett gäng olika ingångar, både komponent och rgb. Den har inte HD-upplösning men nån fuskvariant som ska ge lite bättre bild iaf - det får mig att tro att komponent skulle vara bästa insignalen för mig.
På svenska versionen av xbox.com hittar jag "Advanced scart" - den ger rgb ut men inte komponent om jag förstår rätt?
På US-versionen hittar jag "High definition AV pack" - den ger komponent ut om jag inte missförstått det hela. Båda kabelvarianterna har optisk ljudutgång som jag förstår det.
"High definition"-paketet verkar ju bra alltså, men frågan är om det funkar med en tv av europeisk standard som inte är "äkta" HD?
Om det nu funkar, finns det överhuvud taget att få tag på i Europa? Bor i tyskland så bratwurstland och gamla fina Sverige är möjliga inköpsställen...
*edit: kanske bör nämna att jag visserligen spelar en hel del på boxen, men att främsta orsaken till att jag vill ha så bra bildkvalité som möjligt är filmupplevelse*
Alla tips och råd mottages tacksamt!
mvh Danne
Bookmarks