Min box låste sig för ett tag sedan & varken kungens män eller hans hästar på forumen kunde ge mig en vettig förklaring på vad dom trodde kunde ha hänt.
Så jag lämnade in boxen till snubben som chippat den åt mig.
Nu bor jag i Taiwan & min Kinesiska är begränsad när det kommer till teknisk lingo, men med hjälp av min fru så förstod jag följande.
1. Jag hade virus i boxen, i en av mina trainers. Vilken trainer vet jag inte.
2. Viruset påverkar CPUn som i sin tur stressar chippet tills det pajjar.
3. Jag hade tur eftersom flera andra Taiwaneser fått sin box helt oanvändbar, inte ens MS-service kunde fixa det.
Han rekommenderade mig at inte använda trainers (snyft) & att inte ladda upp spel på HDn, utan spela direkt från DVDn.
Mina tankar om detta:
Eftersom boxen kommer från MS låter det inte helt omöjligt med ett virus i kulisserna, men varför ett som pajjar chippet? Vem i sina sinnes fulla bruk skulle göra ett sånt & varför?
Ok, trainers kan kanske vara lite onödigt att lägga in, men om virus kan finnas i trainers så borde det vara lika lätt (om inte ännu lättare) att lägga ett i en av alla (dagliga) uppdateringarna av XBMC..
Om det inte är att rekommendera att jag lägger in spelet på HDn så är det väl lika illa att sätta i DVDn? Alla filer som måste köras öppnas väl i båda fallen? Eller finns det en annan anledning? (Jag är inte helt säker på varför han inte tyckte att spel hörde hemma på HDn)
Kan det han säger stämma eller drog han en rövare för att han inte heller riktigt visste vad felet berodde på? Han bytte i alla fall ut mitt trasiga chip & satte in ett nytt som funkar fint (hoppas jag).
/M
Bookmarks