Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Virus i min Box..

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20

Question Virus i min Box..

Min box låste sig för ett tag sedan & varken kungens män eller hans hästar på forumen kunde ge mig en vettig förklaring på vad dom trodde kunde ha hänt.
    Så jag lämnade in boxen till snubben som chippat den åt mig.
    Nu bor jag i Taiwan & min Kinesiska är begränsad när det kommer till teknisk lingo, men med hjälp av min fru så förstod jag följande.
    1. Jag hade virus i boxen, i en av mina trainers. Vilken trainer vet jag inte.
    2. Viruset påverkar CPUn som i sin tur stressar chippet tills det pajjar.
    3. Jag hade tur eftersom flera andra Taiwaneser fått sin box helt oanvändbar, inte ens MS-service kunde fixa det.

Han rekommenderade mig at inte använda trainers (snyft) & att inte ladda upp spel på HDn, utan spela direkt från DVDn.

Mina tankar om detta:
    Eftersom boxen kommer från MS låter det inte helt omöjligt med ett virus i kulisserna, men varför ett som pajjar chippet? Vem i sina sinnes fulla bruk skulle göra ett sånt & varför?

Ok, trainers kan kanske vara lite onödigt att lägga in, men om virus kan finnas i trainers så borde det vara lika lätt (om inte ännu lättare) att lägga ett i en av alla (dagliga) uppdateringarna av XBMC..

Om det inte är att rekommendera att jag lägger in spelet på HDn så är det väl lika illa att sätta i DVDn? Alla filer som måste köras öppnas väl i båda fallen? Eller finns det en annan anledning? (Jag är inte helt säker på varför han inte tyckte att spel hörde hemma på HDn)

Kan det han säger stämma eller drog han en rövare för att han inte heller riktigt visste vad felet berodde på? Han bytte i alla fall ut mitt trasiga chip & satte in ett nytt som funkar fint (hoppas jag).
    /M

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    vm i bullshit
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Så vad är en bättre gissning?
    Min kvalificerade gissning är "egen klantighet" [http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?t=23073], som raderade mitt BIOS. Byta chip var nog den enklaste lösningen.
    Men scenariot är väl inte helt omöjligt..? Förr eller senare dyker det väl upp ett virus till Xbox..
    /M

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Hmm.. Antagligen lättare att säga "skitsnack" än att ge en vettig förklaring..
    Jag tror jag tar Taiwanesens förklaring.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Gör det du. Bry dig inte om att lyssna på oss som jobbar med chip dagligen och ALDRIG hört talas om något xboxvirus, men ofta ser chip där kunderna eller deras ungar/grannar/farmor raderat bioset på eller billiga chip med dålig kvalitet som helt enkelt slutar fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Jaa.. Vad vet den dumma Taiwanesen..?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur man bullshittar sina kunder.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    På samma sätt som BUSH gör med sina medborgare
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Du menar Bushshit...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Nä man skrämmer skiten ur dom & gör dom paranoida på alla tänkbara sätt man kan
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Africanized bees, anthrax, brevbomber, terrordåd... - Being alive MIGHT KILL YOU!

Liknande diskussioner

1. Min box går inte igång, snälla hjälp!
    By surrt in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 01:29
  2. HJÄLP!!! Jag flashade sönder min box...
    By Hankopanko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-10-20, 18:12
  3. Hur stor disk klarar min box?
    By orestes in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 12:56
  4. Jag Får Damp På Min Box!
    By jEjK in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 23:20
  5. Hansi. Tänkte modda min box hos er
    By Chuppa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-16, 03:15

Bookmarks