Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: flashat in evoX M8 1.6, vägrar starta biosen (startar bara orginal)

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Red face flashat in evoX M8 1.6, vägrar starta biosen (startar bara orginal)

    Jag har en 1.6 xbox med smartxx v.2. Har bytt hårddisk till en seagate 160 Gb, samt kört "clone hdd". förövrigt har jag bytt fläkt till en papst 80 mm 19 db.

    Smartxx menyn laddar, chippet blinkar bått och rött (ok), jag har uppdaterat smartxx os till senaste som finns idag. Har flashat in evoX M8 vers. 1.6 via DVD-r skiva.

    När jag väljer evoX M8 (1.6) så startas detta (evoX logga i övre hörnet) men sedan startas orginal bioset.

    Vad ska jag göra?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Samma problem här men jag updaterade även smartxx os
    och nu kan jag inte ens få superdiscen att funka

    jag var jävligt noga med att titta vilken evox ver jag använde M8plus_16 vilket väl är rätt?

    vore tacksam för hjälp

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SmartXX klagar om du försöker starta ett bios som inte är lämpligt för den xboxversion man har. Nu hoppas jag eMBe löst sina problem efter 4 veckor, men det verkar ju som om frågeställaren förväxlat bios med dashboard. Har man inte installerat något annat än original ms dasboard så startar givetvis ms dashboard oavsett vilket bios man använder...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. 1.6, EvoX M8 16 och temperaturvisning
    By nevil in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-31, 19:45
  2. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •