Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Innehållet i Games-mappen är osynligt men tar upp plats efter uppdatering av XBMC...

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Innehållet i Games-mappen är osynligt men tar upp plats efter uppdatering av XBMC...

    Detta är andra gången jag uppdaterar mitt xbmc, och andra gången samma fenomen händer:

    - Jag tar bort den gamla xbmc-mappen.
    - Tar bort mappen 0face008 i TDATA och UDATA
    - Kopierar över den nya builden
    - startar om boxen

    Och sen har samma sak hänt båda gångerna: Alla spel i games-mappen är borta. De ligger kvar på HD'n i den månen att de fortfarande tar upp fysisk plats på disken, men de går inte att se, varken i EvoX, XBMC, boXplorer eller via FTP. Men likt förbannat så har inte HD'n mer utrymme än innan, så de tar fortfarande upp plats på nåt sätt.
    Builden funkar hur bra som helst annars, och inget i de andra mapparna (videos, music, programs etc) är borta, bara allting i games-mappen.

    Vore det så att spelen bara raderats hade jag inte brytt mig så mycket, spelar inte särksilt mycket. Men nu är det störande att veta att det ligger spel och tar upp plats som jag varken kan se, spela eller ens ta bort.

    Någon som har några idéer om vad det kan vara som hänt?

    Tacksam för svar

    MVH
    /C

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Det är inte så att sökvägen till dina spel i XML-filen skiljer sig mellan innan och efter uppdateringen?

    Borde ju se filerna med ftp, och ändra i XML-filen till rätt ställe.

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Det är det som är det sjuka, dom syns inte via FTP heller. Enda indikationen på att dom ens finns där överhuvudtaget är att det lediga utrymmet på disken inte blivit större efter uppdateringen; dvs de tar upp lika mycket utrymme på HD'n som innan, bara att de inte syns.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    om du provar ftp med evox eller avalaunch... ser du inte games mappen då??

    Starta avalaunch och ftp:a ser du ite games mappen då???


    ha du games på f:/games

    ftp:a inte till din xbox genom xbmc gör det genom avalaunch...ser du nu games???
    Last edited by mysiskatten; 2005-06-26 at 04:25.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Games-mappen ligger direkt under F:\ ja.

    Jag har fortfarande EvoX som dash, har inte orkat byta till xbmc (hade tänkt göra det i sammband med uppdateringen nu, men så kom det här emellan). Har provat att ftp'a både EvoX och XBMC igång, inte i nåt av fallen får jag upp nåt innehåll i games-mappen. Själva mappen ser jag, men tittar jag i den ser den ut att vara tom...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur stor är hårddisken?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    250gb

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ingen som har någton idé om vad som kan ha hänt?
    Last edited by Converge; 2005-07-03 at 16:09.

  9. #9
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    En liten uppdatering om läget:

    Har bytt dator sen sist, och tittade i games-mappen idag igen. Nu ser jag EN fil som ligger där, med namnet "l". Filen har ingen filändelse och är 278,76MB stor. Har prövat att ftp'a över den till datorn, men då hänger sig xboxen. Har prövat att döpa om den med samma resultat. Har inte provat att ta bort den dock.
    Fortfarande ingen som har ngn. idé?
    En god vän till mig säger sig ha haft samma problem. I hans fall löste det sig när han formaterade om C: med Superdisc. Om jag ska göra detta, finns det några risker med det? Det ligger ju en mapp som heter "bios" där bla. Har aldrig behövt pula såhär med den så jag skulle uppskatta lite tips från er som kan.


    MVH
    /Erik

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Spara undan det du kan från disken. Har du full backup på c:\ och e:\ samt lagt eventuellt xbox live konto på ett minneskort så kan du alltid återställa allt viktigt.

    Sedan är det bara prova sig fram.

    Jag skulle satsa på att uppdatera till senaste bios med lba48 stöd och sedan formattera om f:

    Allt du haft på f: går iofs åt pipan då, så vill du testa andra saker så gör det först.

    Det finns tydligen två versioner av LBA48 stöd. Jag kommer inte ihåg exakta detaljer om skillnaden mellan den första (men det var tydligen något som inte var helt 100 där...) och den som används i de senaste biosarna. Så om du haft ett gammalt bios kanske du råkade ut för någon gammal lba48 bugg.

    Annars så har väl filsystemstabellen blivit korrupt av okänd anledning, och eftersom det inte finns någon "scandisc" eller liknande till boxen så är det bara att gilla läget och formattera om isåfall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Ok tack kanske inte svaret jag ville höra, men som sagt det är bara att gilla läget helt enkelt.

    Men vart hittar jag rätt bios som funkar ihop med min box och framförallt, HUR flashar jag om burken? Aldrig gjort förut...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 97
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  3. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 12:15
  4. 6.6 Guide till streaming i XBMC av fArGo_sWe
    By fArGo_sWe in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-21, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •