Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: HDTV, får ej fram alternativen i msdash

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    HDTV, får ej fram alternativen i msdash

    Tjenare!

    Jag har en projektor, hdpacket och en komponent kabel( projjen är en AE700 så den klarar hdtv)

    Kör boxen i ntsc med enighman.

    Nu till min fråga, när jag går in i min msdash från evox menyn kommer jag in i en ms dash som inte alls ser ut som dem jag har sett från de hdtv guider som jag hittat, Min msdash är blå och man kan scrolla igenom alla inställningar på en enda sida och sedan spara dessa längst ner. De är alltså inte den gröna med massa fina under menyer för video och audio som folk pratar om här och på andra forum.

    Är det så att jag måste byta ms dash för att komma åt Video settings? De enda jag ser som heter video är att den är i Ntsc läge och game region. Finns inget om varken widescreen eller hdtv.

    Min xbox har flashad bios, de är alltså inget chip utan någon lödpunkt och sedan nån haxx så man kunde flasha bios till xecuter 2, kan detta vara problemet? har även en 80giggare i den.


    mitt evox heter build 3935, biosen ser ut att heta m7. På c: har jag xboxdash.xbe även lite kataloger bla en som heter xodash och en annan som heter xboxdashdata.17f14d00 och på e: ligger evox.

    Som ni märker är jag ingen hejjare på xbox men jag hoppas någon e med på vad mitt problem handlar om

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är något annat än MS Dashboard installerat som xboxdash.xbe i c:\

    Kolla vad du har för filer i c:\

    Du kanske kan starta någon annan xbe-fil i c:\ för att få igång ms dashboard.

    Annars måste du installera om ms dashboard från t.ex. superdisc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Löste felet genom att helt enkelt bara starta xboxdash.xbe från boxplorer

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  3. får bara fram 3 filmiconer i taget i xbmx!!
    By rockford in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 11:36
  4. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 16:42
  5. Hur får man fram hdd password???
    By Kojak in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 09:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •