Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Superdisc ip inställning

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Superdisc ip inställning

Hej, lyckades strula till xboxmediacenter.xlm filen, så nu vill inte xbmc starta när jag startar xboxen, har xbmc som dash. Får inte röda texten med ip nummer så jag kan gå in och ändra felet. Stoppar i superdiscen, där står det att jag har ip 0.0.0.0 går in i settings och ställer in statisk ip , skriver in ett ip nummer. Men det finns ingen save , bara en exit knapp. så det sparas inte.
    Hur ska jag göra för att komma in i xboxen via ftp???
    Tacksam för svar...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Gå in i www.psxcare.com menyn, där hittar du Avalaunch med två olika ip-adresser att välja mellan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Gå in i www.psxcare.com menyn, där hittar du Avalaunch med två olika ip-adresser att välja mellan.
    Hmm, det finns inget sådant på min superdisc. Bara låsa hårddiskar formatera enheter mm.

Har superdisc 3.7. En mysko sak med den är att det inte ser likadant ut varje gång jag bootar med den i, ibland finns det knappt någonting att välja i menyn, ibland är den helt som den ska, med psxcare loggan och allt det.

Det jag tycker är mysko är ju att jag inte kan välja statisk ip , och skriva in ett ip typ 192.168.0.1 . Eller jag kan ju , men det finns ingen save and exit knapp.

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Hittade en nyare superdisc, då fanns det med. Dock kommer jag inte in i xboxen??...skriver in det nya ip nummret 192.168.1.196 kör med user: xbox pass: xbox port 21...kommer inte in, vad kan det bero på?

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Det har löst sig , var problem med gatewayen, tråd stängd

Liknande diskussioner

1. några frågor om superdisc
    By smajjl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 21:57
  2. SuperDisc VS SuperDisc.
    By ckaiy_cool in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 09:35