Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Bredbandsbolaget problem

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

Bredbandsbolaget problem

Jag kör xbox kopplat via switch till flera datorer och BBB strular till allt.

Jag har kollat i den där guiden om att få snabb överföring mellan datorn till boxen, där man ska koppla ihop ip-adressen mot mac-adressen.

Progblemet jag har nu när jag vill streama saker från datorn till xboxen och då ligger inte datorns mac-adress i xboxen, vilket medför att xboxen inte hittar datorn.

Vet någon om något program som fungerar som arp tabellerna i windows så man kan lägga in själv eller måste jag skaffa mig ett till nätverkskort och korsadkabel?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Köp en router, allt blir så mycket enklare då.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Säg till att dom stänger av ditt PING filter
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Hur löser en router mina problem?

Ping filter? Är det detta som gör att all kommunikation går via BBB´s gateway?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    En router separerar ditt hemmanätverk mot internet så att du slipper krockar med konstigheter som beror på bbb
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    jo som hansi säger tror jag router är din lösning hade samma problem själv innan jag köpte en 614-dlink router..jag har BBB fiber kunde inte köra spel online över KAI för då snodde jag några mac adresser för mycket tyckte bbb stängde av mig ett tag faktiskt
    Läs XBMC Manual och FAQ

Liknande diskussioner

1. PS2 Problem??
    By dfx in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 10:54
  2. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44
  3. Har du problem att flasha X-B.I.T?
    By Rhaos in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2004-03-10, 15:04
  4. Stort problem NU