Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Problem med "no disc"

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Problem med "no disc"

    Ungarna satt och lirade ett spel från skiva förra veckan, skulle sedan spela ett annat spel från skiva. Då säger boxen "no disc" helt plötsligt. Den skivan har tidigare fungerat. Hopp tänkte jag, gick in i div menyer och kollade PAL vs NTCS och AUTO vs Defult i evox inställningarna, inget hjälpte.
    Prövade spelet som de spelade innan, funkade inte heller nu, tog ett annat funka inte heller, ingen skiva funkar längre.. (har bara backup skivor, inget orginal).
    Kollade lasern på DVDn, verkar ok. Kollade spelen på HDn, bara vissa funkar nu. WTF!
    Provade flasha om BIOS, hjälpte inte eller fnka inte.
    Kollat igenom menyerna ett antal gånger utan att ha hittat nått fel, tänkte om ungarna vart i menyerna och fifflat.

    Har en 1.6 med Samsung läsare, Evox installerat, 120gb HD. Vad för chipp vet jag ej. Funkat problemfritt sedan ungarna fick den i julklapp 04.

    Snälla, snälla kan nån hjälpa mig med ev hints/tips.

    Hlsn, Jonas

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du garanti på boxen från chipparen så be denne ta en titt.

    Med lite tur är det bara en kabel som sitter dåligt, annars är risken stor att dvdläsaren måste bytas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar

    Jag får nog lämna tillbaks den, jag öppnade och kollade med hittade inget fel. Men jag är lite av en lekman på området iofs.
    DVD tror jag inte det är iom att vissa spel på HD inte heller funkar.
    När man går in på "flash BIOS" i menyn så ska det komma en rull lista med olika BIOS va? Jag har inget där iallafall. Kan BIOSet ha försvunnit?

    Tack återigen

    //Jonas

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Får du inga bios i listan har du inga bios i c:\bios katalogen bara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kollade nyss boxen finns inga bios i c:/bios/..
    Kan det vara det som är felet?
    Vilket BIOS rekomenderar du att jag stoppar in, vet nu att jag har ett SmartXX chipp.

    Tackar och bugar för all hjälp.

    //jonas

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag tycker inte du skall pilla med bioset, det är nog ett bra i chippet redan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!
    By amlin in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 17:51
  2. Problem med G:
    By EGo- in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 14:26
  3. Problem med tsop-flashad ver1.0 efter månaders användning
    By Game_Freak_se in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-19, 22:56
  4. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  5. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •