Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01

    Länk till hela lagen:
    http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19600729.HTM

    Utdrag ur de delar av lagen som påverkar oss, våra produkter och våra kunder:

    6 Kap. Särskilda bestämmelser

    6 a kap. Skydd för tekniska åtgärder m.m.
    Inledande bestämmelser

    52 b § I detta kapitel finns bestämmelser om skydd för tekniska åtgärder och elektronisk information om rättighetsförvaltning.

    Med teknisk åtgärd avses i detta kapitel varje verkningsfull teknik, anordning eller komponent som har utformats för att vid normalt bruk hindra eller begränsa exemplarframställning eller tillgängliggörande för allmänheten av ett upphovsrättsligt skyddat verk utan samtycke från upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare.

    Med information om rättighetsförvaltning avses all information, även i form av nummer eller koder, som är kopplad till ett exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk eller som framträder i samband med överföring till allmänheten av ett sådant verk och som syftar till att identifiera verket, upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare eller till att upplysa om villkor för användning av verket. Informationen skall ha lämnats av upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare. Lag (2005:359).


    52 c § Bestämmelserna om skydd för tekniska åtgärder i detta kapitel är inte tillämpliga om verket är ett datorprogram. De är inte heller tillämpliga vid tillhandahållande av allmänna handlingar enligt 2 kap. tryckfrihetsförordningen, vid sådan användning i rättsvårdens eller den allmänna säkerhetens intresse som avses i 26 b § andra stycket, eller vid kryptografisk forskning.


    Skydd för tekniska åtgärder


    52 d § Det är förbjudet att utan samtycke från upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare kringgå en digital eller analog spärr som hindrar eller begränsar framställning av exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgå en teknisk skyddsprocess, exempelvis en kryptering, som hindrar eller begränsar tillgängliggörande för allmänheten av ett upphovsrättsligt skyddat verk eller kringgå en annan teknisk åtgärd som hindrar eller begränsar sådant tillgängliggörande.

    Första stycket gäller inte när någon som lovligen har tillgång till ett exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgår en teknisk åtgärd för att kunna se eller lyssna på verket. Lag (2005:359).


    52 e § Det är förbjudet att tillverka, importera, överföra, sprida genom att exempelvis sälja eller hyra ut, eller i förvärvssyfte inneha anordningar, produkter eller komponenter eller att tillhandahålla tjänster som

    1. marknadsförs eller utannonseras i syfte att kringgå en teknisk åtgärd,
    2. utöver att kringgå en teknisk åtgärd endast har ett begränsat intresse från förvärvssynpunkt eller ett begränsat förvärvsmässigt användningsområde, eller
    3. huvudsakligen är utformade, konstruerade, anpassade eller framtagna i syfte att möjliggöra eller underlätta kringgående av en teknisk åtgärd. Lag (2005:359).


    Rätt att i vissa fall använda verk som skyddas av tekniska åtgärder /Rubriken träder i kraft I:2005-07-01/


    52 f § Den som på grund av bestämmelserna i 16, 17, 26, 26 a eller 26 e § får utnyttja ett upphovsrättsligt skyddat verk har rätt att använda ett exemplar av ett verk som denne lovligen har tillgång till på sätt som anges i aktuell bestämmelse även om exemplaret skyddas av en teknisk åtgärd.

    Om en teknisk åtgärd hindrar sådan användning, får en domstol på yrkande av en berättigad användare förelägga upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare vid vite att möjliggöra för användaren att utnyttja verket på sätt som anges i aktuell bestämmelse.

    Första och andra styckena gäller inte i fråga om verk som har gjorts tillgängliga för allmänheten i enlighet med överenskomna avtalsvillkor på ett sätt som gör att enskilda kan få tillgång till verket genom överföring från en plats och vid en tidpunkt som de själva har valt. Lag (2005:359).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    52 b § I detta kapitel finns bestämmelser om skydd för tekniska åtgärder och elektronisk information om rättighetsförvaltning.

    Med teknisk åtgärd avses i detta kapitel varje verkningsfull teknik, anordning eller komponent som har utformats för att vid normalt bruk hindra eller begränsa exemplarframställning eller tillgängliggörande för allmänheten av ett upphovsrättsligt skyddat verk utan samtycke från upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare.


    Kommentar: Jag anser att det GÅR att TOLKA ovanstående som att skydden i t.ex. Playstation, Playstation 2, XBOX och Gamecube som förhindrar att man kan starta kopierade spel "begränsar tillgängliggörande för allmänheten....av ett ... skyddat verk utan samtycke..." och därmed omfattas av den nya lagen.


    Skydd för tekniska åtgärder


    52 d § Det är förbjudet att utan samtycke från upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare kringgå en digital eller analog spärr som hindrar eller begränsar framställning av exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgå en teknisk skyddsprocess, exempelvis en kryptering, som hindrar eller begränsar tillgängliggörande för allmänheten av ett upphovsrättsligt skyddat verk eller kringgå en annan teknisk åtgärd som hindrar eller begränsar sådant tillgängliggörande.

    Kommentar: Det är isåfall inte tillåtet att installera/använda t.ex. ett chip i konsollen i syfte att kunna spela ett kopierat spel.

    Första stycket gäller inte när någon som lovligen har tillgång till ett exemplar av ett upphovsrättsligt skyddat verk, kringgår en teknisk åtgärd för att kunna se eller lyssna på verket. Lag (2005:359).

    Kommentar: Jag tolkar detta som att det trots allt är tillåtet att installera och använda t.ex. ett chip i konsollen OM man har upphovsrättsinnehavarens uttryckliga tillstånd. Exempelvis om man har fått ett recensionsexemplar av ett nytt spel under utveckling. Många av våra kunder arbetar som spelrecensenter och får betaversioner på dvd-r skivor som inte går att spela utan att man har en "chippad" konsol. Frågan är om vi som företag får hjälpa till med detta eller ej.


    52 e § Det är förbjudet att tillverka, importera, överföra, sprida genom att exempelvis sälja eller hyra ut, eller i förvärvssyfte inneha anordningar, produkter eller komponenter eller att tillhandahålla tjänster som

    1. marknadsförs eller utannonseras i syfte att kringgå en teknisk åtgärd,
    2. utöver att kringgå en teknisk åtgärd endast har ett begränsat intresse från förvärvssynpunkt eller ett begränsat förvärvsmässigt användningsområde, eller
    3. huvudsakligen är utformade, konstruerade, anpassade eller framtagna i syfte att möjliggöra eller underlätta kringgående av en teknisk åtgärd. Lag (2005:359).

    Kommentar: Vi har tagit bort de produkter och tjänster ur vårt sortiment som haft som syfte att kringgå de "tekniska åtgärderna" i tvspelskonsollerna. Vi har kvar produkter där det huvudsakliga användningsområdet är att t.ex. utnyttja den ofta kraftfulla hårdvaran i en tvspelskonsoll för att utveckla egna program eller för att köra t.ex. Linux/kluster/mediaspelare


    Rätt att i vissa fall använda verk som skyddas av tekniska åtgärder

    52 f § Den som på grund av bestämmelserna i 16, 17, 26, 26 a eller 26 e § får utnyttja ett upphovsrättsligt skyddat verk har rätt att använda ett exemplar av ett verk som denne lovligen har tillgång till på sätt som anges i aktuell bestämmelse även om exemplaret skyddas av en teknisk åtgärd.

    Om en teknisk åtgärd hindrar sådan användning, får en domstol på yrkande av en berättigad användare förelägga upphovsmannen eller dennes rättsinnehavare vid vite att möjliggöra för användaren att utnyttja verket på sätt som anges i aktuell bestämmelse.

    Kommentar: Om du köpt t.ex. en CD-skiva och den inte fungerar i din CD-spelare så får skivbolaget böta om dom inte lyckas lösa problemet åt dig.


    Första och andra styckena gäller inte i fråga om verk som har gjorts tillgängliga för allmänheten i enlighet med överenskomna avtalsvillkor på ett sätt som gör att enskilda kan få tillgång till verket genom överföring från en plats och vid en tidpunkt som de själva har valt. Lag (2005:359).


    Kommentar: Jag skall försöka förstå vad det där betyder efter att ha vilat upp huvudet lite. Det har iaf inget att göra med något som rör vår verksamhet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Med hänvisning till ovanstående så kan det finnas anledning att klargöra några saker som kan komma upp i relationen mellan oss och våra kunder:

    Vi kan inte hjälpa till med varor/tjänster med syfte att starta kopierade spel. Eventuellt kan vi hjälpa till om du kan uppvisa att du uttryckligen fått tillstånd från rättighetsinnehavaren att starta t.ex. en beta/förhandskopia i syfte att recensera/förhandsgranska ett spel.

    Om du tidigare köpt en modifierad XBOX av oss, där det fungerat alldeles utmärkt att spela kopiera spel osv, men av någon anledning lyckats radera bioset från chippet eller chippet gått sönder, så kan vi enbart återställa chippet med ett lagligt/cromwell/linux bios. Du kommer inte kunna spela kopierade spel på boxen när du får tillbaka den, men xboxen kommer iaf att kunna starta upp. Vi kan ge information om hur man lägger in andra bios i chippet, men vi kan inte tipsa om specifikt vilket bios som fungerar för olika ändamål.

    Om det gäller en PS2 med DMS4 chip så gäller ungefär samma sak, vi måste återställa chippet till tillverkarens officiella firmware som INTE erbjuder möjligheten att kringgå några kopieringsskydd.

    Om det gäller PS2 med äldre typer av chip så vet vi just nu inte vad vi får/skall göra. Dock valde vi att upphöra med den typen av chip redan vid årsskiftet, så de flesta av våra kunder som behöver hjälp med garantireparationer har DMS4 chip som vi kan återställa med laglig firmware.

    Om du köper en ny XBOX / PS2 / GAMECUBE av oss - eller låter oss modifiera din befintliga - så levereras den UTAN möjlighet att starta kopierade spel. XBOX kan vi erbjuda med LINUX och eventuellt även en linuxbaserad mediaspelare (Gentoo Media Center Edition - kräver att man byter till en större hårddisk) installerad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (detta inlägg är avsiktligen innehållslöst med syfte att i framtiden utnyttjas för att fylla på mer information i början av diskussionstråden)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (detta inlägg är också avsiktligen innehållslöst med syfte att i framtiden utnyttjas för att fylla på mer information i början av diskussionstråden)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (me too)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    (Sådär, nu kan ni kommentera och ställa frågor nedan...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    389
    Respekt
    21
    52 e § Det är förbjudet att tillverka, importera, överföra, sprida genom att exempelvis sälja eller hyra ut, eller i förvärvssyfte inneha anordningar, produkter eller komponenter eller att tillhandahålla tjänster som

    1. marknadsförs eller utannonseras i syfte att kringgå en teknisk åtgärd,
    2. utöver att kringgå en teknisk åtgärd endast har ett begränsat intresse från förvärvssynpunkt eller ett begränsat förvärvsmässigt användningsområde, eller
    3. huvudsakligen är utformade, konstruerade, anpassade eller framtagna i syfte att möjliggöra eller underlätta kringgående av en teknisk åtgärd. Lag (2005:359).

    Punkt 3: huvudsakligen är utformade, konstruerade, anpassade eller framtagna i syfte att möjliggöra eller underlätta kringgående av en teknisk åtgärd. Lag (2005:359).

    Ett linux baserat bios som tex cromwell underlättar ju faktiskt för slutkonsumenten att kunna flasha in ett eget bios el?
    Använd SÖK Funktionen innan du postar en ny tråd. De flesta frågor finns redan besvarade i forumet.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ett standard cromwell underlättar inte speciellt mycket, och är definitivt inte utformat osv i syfte att kringgå någon teknisk åtgärd. Cromwell är enbart utvecklat för att på ett lagligt sätt kunna starta Linux helt utan att vara beroende av upphovsrättsskyddad kod.

    Man måste använda ett linuxbaserat program (raincoat) för att kunna flasha om bioset.

    Sedan finns det ju varianter av Cromwell med funktioner för att flasha om specifika chip, men den funktionen är ju till för att kunna uppdatera chippet mad andra lagliga biosversioner. Alla biosversioner som möjliggör att kan kan starta kopierade spel är ju ändå baserade på kod som microsoft har upphovsrätten till och är olagliga ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ett standard cromwell underlättar inte speciellt mycket, och är definitivt inte utformat osv i syfte att kringgå någon teknisk åtgärd. Cromwell är enbart utvecklat för att på ett lagligt sätt kunna starta Linux helt utan att vara beroende av upphovsrättsskyddad kod.

    Man måste använda ett linuxbaserat program (raincoat) för att kunna flasha om bioset.

    Sedan finns det ju varianter av Cromwell med funktioner för att flasha om specifika chip, men den funktionen är ju till för att kunna uppdatera chippet mad andra lagliga biosversioner. Alla biosversioner som möjliggör att kan kan starta kopierade spel är ju ändå baserade på kod som microsoft har upphovsrätten till och är olagliga ändå.
    Men det innebär ju att det har varit olagligt hela tiden, långt innan 2005-07-01 i sådana fall ?? Så vad är det för skillnad nu ?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen större. Det har aldrig varit OK att sälja chip med förinstallerad bios som varit baserad på xboxens originalbios. Att sälja en komplett xbox med förinstallerat bios kan ju vara OK eftersom bioset på chippet bara är en något modifierad kopia av det bios man har rätt att använda i xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    jag vet ett företag som säljer chip som startar brända spel direckt efter att få chipet på lött.Vad blir det för straff om ett förtag löder på ett chip som kör kopior?
    Last edited by pa4; 2005-10-14 at 17:53.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen som vet för ingen har "åkt dit" för det. Huvudsaken är nog att man inte marknadsför den funktionaliteten. Finns den där är det upp till den enskilde privatpersonen att se till att inte missbruka möjligheten. Man har ju rätt att kringgå kopieringskydd om det krävs för att kunna bruka ett exemplar man har rätt att bruka. Däremot får man inte kringgå kopieringsskydd för att skapa fler exemplar, dvs kopiera något.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Har 360 forumet blivit ett forum för piratkopiering & att det med det andra inte funkar osv, osv, handlar mer om hur man bränner nerladdade spel & inte mer om 360 som produkt lite tjatigt att läsa men man behöver ju inte blink blink.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    Stockholmstrakten
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Jag vet att tråden inte är ny.Hur ska det kunna komma ett chip till ps3 när det inte är lagligt med chip som kan köra kopior?Samt jag undrar hur länge psxcare kommer att hålla på med chipning?

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kommer du bara med dumma frågor, eller?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Ha ha, vad de små stackarna anstränger sig, tänk om de la ner mer tid på att reglera skiv och film-industrin och spel-branschen så inte en cd-skiva med 12 låtar fick kosta 189kr eller så att ett bio-besök kostade 40kr per person eller ett spel kostade max 399 istället...
    Då skulle inte folk kopiera så förbannat mycket...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Redaktör Visa Inlägg
    Jag vet att tråden inte är ny.Hur ska det kunna komma ett chip till ps3 när det inte är lagligt med chip som kan köra kopior?Samt jag undrar hur länge psxcare kommer att hålla på med chipning?
    läser du ens vad du själv skriver?
    för du verkar juh inte förstå vad du läser hur som helst....

    det är som att komma in på en bilverkstad och fråga efter purjolök att läsa dina inlägg, bra namn/nick där med...ehh inte.......
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ingen som vet för ingen har "åkt dit" för det. Huvudsaken är nog att man inte marknadsför den funktionaliteten. Finns den där är det upp till den enskilde privatpersonen att se till att inte missbruka möjligheten. Man har ju rätt att kringgå kopieringskydd om det krävs för att kunna bruka ett exemplar man har rätt att bruka. Däremot får man inte kringgå kopieringsskydd för att skapa fler exemplar, dvs kopiera något.
    Nä, jävla soppa det där, men detta har ju folk malt om sedan kassett-bandspelare med 2 kassettt-fack kom....
    vad är en kopia egentligen?
    jag tycker det är ok att folk kopierar för eget bruk och använder hemma, det är asen som kopierar och blåser folk på massa deg genom att sälja dessa kopior dyrt de borde jaga.....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Droopy Visa Inlägg
    52 e § Det är förbjudet att tillverka, importera, överföra, sprida genom att exempelvis sälja eller hyra ut, eller i förvärvssyfte inneha anordningar, produkter eller komponenter eller att tillhandahålla tjänster som

    1. marknadsförs eller utannonseras i syfte att kringgå en teknisk åtgärd,

    ha ha då är fan 90% av mitt hem olagligt, inklusive mitt propp-skåp och min stereo som är från usa med en konverter för 220 volt....
    helt sjukt vad "fel" det kan bli....

    : )
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. Metal Gear Solid:3 och WWF Smackdown VS RAW
    By araben in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 23:05
  2. Fifa 2005
    By suxxx in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 12:35
  3. Hörlursuttag på nya GBA?
    By nLe in forum Gameboy hårdvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 21:58
  4. Skydden på nya XBOX-versionen är knäckta nu...
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-12, 22:11
  5. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •