Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Seagate

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

Seagate

Tja just nu har jag en 80 gig hårddisk i Xboxet men tänkte ta och byta till en på 200! Min första fråga är vilket är det bästa märket om det nu finns något "bästa" märke har kollat på en: Seagate Barracuda ST3200826A 7200.8 200Gb 7200rpm 8Mb cache UDMA100 IDE, någon som har någon erfarenhet av denna eller andra Seagate??
    Sen så undrar jag ifall att det finns något program som gör att man kan kopiera allt på sin gammla hårddisk och föra över till den nya??
    Och ska man ha Sata 3.5 eller Ide 3.5 eller något annat?

Tacksam för svar!
    Last edited by Matrixxxx; 2005-06-23 at 10:05. Anledning: Glömde en sak

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    IDE 3.5 HD MAXTOR, Seagate är bra diskar
    Du kan FTP allt på C, D, E (Dtata, Udata) till din PC till en mapp som du döper till XBOXBACKUP kanske
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du kör xbox live nu så kommer du bli bannad efter diskbytet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Kör inte Xbox live så det är lugnt håller mej till Xlink-kai istället! Men om vill sätta in 80 giggarn i pc:n så att man ha två hårddiskar är det bara att koppla in den och omformatera den eller behöver man göra något mer? Och är det bara att föra över allt från den gammla hårddisken till den nya och sedan bara koppla in kablarna från Xboxet i den nya och sätta igång och spela?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Och ytterligare en fråga, vad är det för skillnad på UDMA, ATA och S-ATA??

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Det ligger i gränssnittet DVS i kontakterna på HD UDMA/ATA har samma medan S-ATA har mindre kontakter på minner om USB till storleken.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    Ok tack

Liknande diskussioner

1. Maxtor eller Seagate???
    By boxhack in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 16:42

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner