Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Streamning skadar PC-hårddisken??

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21

Question Streamning skadar PC-hårddisken??

Jag har en LACIE D2 500GB till min PC som jag bla streamar musik o film till Xboxen från. Nu har något har inträffat - plötsligt är vissa filer borta och andra skadats. Försöker jag gå in i en mapp eller öppna skadad fil får jag meddelandet "fel när inpageåtgärd utfördes". i XBMC tar det väldig tid innan jag kan komma in i mappar och att starta en film tar oerhört lång tid.

Jag har försökt med scandisc (det som ligger under egenskaper om man högerklickar på disken i utforskaren), startar och fas1 påbörjar, det tar ett långt tag och sedan säger den att diskreparationen inte kunde slutföras.

Att man streamar till boxen borde väl inte påverka hårddisken? Det som jag på senare tid gjort är att lägga in ny build så alla thumbnails lästes in på nytt, har även tagit bort, och bytt namn på lite mappar på hårddisken. Kan det påverka något om boxen streamar en fil samtidigt som jag ändrar något på hårddisken? Egentligen borde ju listan med innehållet uppdateras automatiskt i boxen eller kan jag ha pajat något i registret på hårddisken om jag gjort detta?

Vad jag försöker ta reda på är om jag eller XBMC har gjort något så det kan undvikas i framtiden, är det bara disken som flippat ur är det ju inte mycket att göra åt saken.
    Last edited by Valmont74; 2005-07-03 at 18:50.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Låter som ett vanligt diskhaveri. kontakta den du köpte disken av.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Tack. Ville bara försäkra mig om att streamning (eller om jag jobbar med hårddisken medan program från den streamas), inläsning av thumbs etc inte kan skada hårddisken. Vid ev garantidiskussion kan ju sånt ställa till det

Liknande diskussioner

1. Ytkontrollera hårddisken?
    By Timilim in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 16:36
  2. kopiera hela hårddisken?
    By nnorman in forum XBOX Backup och Patchar
    Senaste inlägg: 2004-11-05, 10:25
  3. Råkade låsa upp hårddisken...
    By Maqe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-04-20, 01:00
  4. hur får jag ur hårddisken?
    By dahonk in forum X-BOX Hårdvaruforum