Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Subs funkar inte efter uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Subs funkar inte efter uppdatering

    Uppdaterade hela XBMC häromveckan och sen dess funkar inga subs, vilket de gjorde tidigare. Går heller inte att slå på i Mediaplayern. Måste man göra några andra inställningar någonstans eller bör jag ladda ner någon speciell programvara eller kanske version av Mediaplayer?

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    http://manual.xboxmediacenter.de/wak...tallXBMC&v=s6w

    nu snackar vi mediacenter (XBMC) och inte medialpayer.
    Last edited by mysiskatten; 2005-07-05 at 01:08.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Ger mig ingenting? Står bara att subsen ska visas automatiskt och att man kan slå av och på dem, vilket ju är precis vad de inte gör hos mig numera och jag inte kan...

    Citat Original inlägg av mysiskatten
    http://manual.xboxmediacenter.de/wak...tallXBMC&v=s6w

    nu snackar vi mediacenter (XBMC) och inte medialpayer.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    ändra till bitmap fontar och ha inte ttf om du inte har installerat fonter som är i ttf (ttf ser mycket bättre ut så fixa det)
    http://www.xboxmediaplayer.de/cgi-bi...0;hl=ttf+fonts
    vilken builddate har du ??
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    ändra till bitmap fontar och ha inte ttf om du inte har installerat fonter som är i ttf (ttf ser mycket bättre ut så fixa det)
    vilken builddate har du ??
    Tack för ditt engagemang!

    Har build 24 jan 2005 enligt systeminfon, kollar jag changelogen ser jag att sista ändring (uppdatering av mplayer.dll) gjordes 30 maj dock... Men det har kanske inget med builddate att göra...

    Jag har standardfonterna, arial-cp1250, arial-iso-8859-1, arial-iso-8859-2, arial-iso-8859-7, arial-iso-8859-8 och arial-iso-8859-9 installerade. Är dessa fel? Har provat att byta runt bland dessa utan någon förändring. Har även provat att kalibrera om placeringen av subsen, utan att det gjort något.

    Jag blir tokig på det här, har harvat runt bland alla inställningar utan att kunna hitta något fel. Måste jag installera om hela kitet?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    ta ner denna och allt fixar sig nog ftp://xbins:homebrew@xbmp.uk.xbins.org/ (den från 17 July)

    Sedan byter du till TTF fontar under settings (blir finare så)

    här står det hur du lägger in den http://manual.xboxmediacenter.de/wak...tallXBMC&v=s6w

    Viktigt att göra detta
    Q: I have changed to another build of XBMC and get some strange problems, what to do now?
    A: When up or down-grading XBMC version/build level you need to delete the ?Xbox Media Center? save under memory in the original Xbox? dashboard and reboot, this will restore XBMC to it?s default settings which is needed each time changing the build version. Alternativly delete both ?0face008? folders under E:\UDATA & E:\TDATA on your Xbox (including the system.bin file in one of these folders). If this do not help then follow the normal bug reporting procedure.
    Last edited by mysiskatten; 2005-07-19 at 01:05.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Damn, nu blev det riktigt knas! Installerade den builden du rekommenderade, raderade mapparna under udata och tdata och startade om. Resultatet? Jag kan inte navigera, inget händer oavsett vilka knappar på handkontrollen jag trycker på - FÖRUTOM om jag försöker boota om, vilket till min förvåning fungerar... Hjälp??

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    har du XBMC som dashboard? om såär fallet såkanske du glömt att uppdatera under C: (default.xbe och xbmc.xml om den är gamal)
    Last edited by mysiskatten; 2005-07-21 at 23:33.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har xbmc som dashboard och har nu uppdaterat under c (döpte om default.xbe till avadash.xbe enligt manualen), samt ställt in home i xboxmediacenter.xml. Problemet kvarstår dock, kan inte navigera men däremot boota om med handkontrollen... Snyft.

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Har provat att deleta allt under e:\cache och raderat de där mapparna under udata och tdata igen, men icke.
    Förstår dock inte riktigt vilken fil och adress som åberopas i detta stycke: "you need to delete the ?Xbox Media Center? save under memory in the original Xbox? dashboard"...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tröttnade på strulet och försökte installera en annan build, funkade inte. Radera hela xbmc-mappen och installerade färsk, funkade inte. Till slut raderade jag skiten igen, installerade mina gamla backup från januari och nu funkar det iallafall. Inte .sub-filer (vilket var anledningen varför jag ville uppgradera), men ändå.

    Tack för hjälpen, Mysiskatten. Dröjer nog ett tag innan jag försöker uppgradera igen...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    20
    Varför använder du inte .srt-filer istället för .sub-filer?
    Last edited by janne5050; 2005-07-22 at 18:36.

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    För att de bara kommer som .sub ibland. Men man kan transformera dem på ngåot sätt va?

Liknande diskussioner

  1. Ejectknappen funkar ej efter installation
    By Ryssen in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 15:37
  2. cd-r skickor funkar inte... :(
    By Morihei in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-26, 14:58
  3. Uppladdade spel funkar inte [hjälp]
    By Frizonic in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 12:29
  4. Varför funkar inte vissa skins
    By Badjes in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 11:39
  5. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •