Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Hjälp!

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20

Question Hjälp!

Hejsan...

Är det någon som vet hur man stänger av ett Xenium chip?
    Last edited by Rev; 2005-07-05 at 19:40.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man lägger in ett val i launch bios som laddar från "tsop", när man aktiverar det i menyn sedan så är chippet "avstängt".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Man lägger in ett val i launch bios som laddar från "tsop", när man aktiverar det i menyn sedan så är chippet "avstängt".
    Jag kollade på xboxen fast jag hittade inget som liknade Launch BIOS osv, var inne i Settnings(Evox settnings)... inget där heller som jag såg. :S

Har du någon aning hur jag kan få fram Launch valet?

Tack
    Last edited by Rev; 2005-07-05 at 19:40.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    I Xeniums meny, inte evo-x menyn. Har du stängt av xeniums meny, prova starta med eject istället.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Nepp, hjälpte inte.. ska jag hålla inne den på nått sätt?

Finns det något annat sätt att få fram(tillbaka) menyn?? Den är borttagen iaf...

Last edited by Rev; 2005-07-06 at 16:10.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova hålla den inne, trycka många gånger, prova olika knappar på handkontrollen. Jag minns inte exakt hur man fick upp menyn när man hamnade i "ditt" läge, men det går.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Prova hålla den inne, trycka många gånger, prova olika knappar på handkontrollen. Jag minns inte exakt hur man fick upp menyn när man hamnade i "ditt" läge, men det går.
    Ok! Jag har kommit in i menyn nu men jag har inte hittat någon meny där man kan stänga av det :S... jag ska inte gå in i Orginal biosen eller? Såg att det fanns "Orginal: Off" också, ska jag sätta det på On? Vågar inte pilla för mycket eftersom jag inte äger den helt och hållet.
    Last edited by Rev; 2005-07-05 at 19:01.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du har original bios i launch menyn så använd det för att starta med chippet avstängt.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Ok, jag testade att starta Orginal Biosen fast det kommer upp en svart bakrund med grön text där det står: Contact service support eller Customer Support.. något liknande, med flera olika språk. Ska också tillägga att jag inte kan trycka på nån knapp för att komma vidare eller så, enda sättet är att starta om.

Alltid ska det vara problem som aldrig löser sig!

Någon idé vad jag ska ta mig till?
    Last edited by Rev; 2005-07-05 at 21:11.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Hmm, jag gick in i Orginal biosen som du sa men jag hittade ingen meny där man kunde stänga av chippet... fanns bara video, audio, clock, settnings osv.. Har jag förstått fel?
    Last edited by Rev; 2005-07-06 at 19:01.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När du kommer in i den menyn så är chippet i praktiken avstängt.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    När du kommer in i den menyn så är chippet i praktiken avstängt.
    Aha, du menar allstå eftersom jag låst hårddiskarna är chippet avstängt? Har jag förstått rätt? Kommer ju bara in i Orginal biosen om jag har låst hårddiskarna så därför måste det ju bero på om hårddiskarna är låsta eller ej isåfall.

Tillägg: Hur kan jag veta 100% att chippet är avstängt isåfall?
    Last edited by Rev; 2005-07-06 at 17:39.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Originalbios kräver att disken är låst, annars får du error#05 om det är det du menar.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Originalbios kräver att disken är låst, annars får du error#05 om det är det du menar.
    Nej, inte så jag menar. Om jag låser hårddiskarna så är alltså chippet avstängt eftersom jag kommer in i Orginal biosen?? Vet fortfarande inte hur man stänger av/på det :S

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kommer in i originalbiosen om du gör som jag beskrivit från början.

Om du får felkod#5 när du startat originalbioset så är hårddisken inte låst.

Om du får igång ms dashboard så lär du ha gjort allt rätt, förutsatt att du valt "original bios" från chippets meny och inte bara kört "original ms dashboard" från din evo-x/avalaunch/whatever meny.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Det är det jag gjort, ska beskriva exakt hur jag gjort... Jag startar Xenium menyn med att trycka snabbt hela tiden på en knapp på kontrollen så kommer Xeniums menyn upp, där tar jag Orginal Bios, står längst upp över alla olika banker 1-2-3-4... så kommer jag in i Dashboarden, ser exakt likadant ut som MS Dashboard... kanske det ska också. Sen så har jag inte gjort något mer, det fanns inget att stänga av/på chippet inne i Orginalbiosen(Dashboarden). Jag testade också att starta MS Dashboard från startmenyn(Launchmenyn) kanske den heter och det startar fint utan problem.
    Ska också tillägga att min lampa på framsidan av xboxen lyser grönt hela tiden, vet inte om det betyder att chippet är på eller av.
    Är det någon speciell meny jag ska aktivera det i, i Orginalbiosen(Orginal Dashboarden)?

Det finns ju inga fler alternativ som jag sett... Om chippet nu är "avstängt" då vilket jag tror att det inte är... hur ska jag då slå på chippet igen? Och om det är "på" hur ska jag stänga av det? Finns ju inga alternativ att välja på som jag sett.. :S

1. Tillägg: Det som du skrev som ditt första svar att man skulle lägga in ett val i Launch menyn som laddar från "tsop" kanske är lösningen men jag förstod inte vad du menade. =/
    2. Tillägg: Ska också säga att jag vill stänga av det för jag tänkte spela xbox Live så jag vågar inte riskera att bli bannad från Live bara för att se om det är av/på, vore ju lite onödigt :-)
    - Förstår inte varför det ska vara så komplicerat att stänga av ett chip!

Tackar igen för du tar din tid att hjälpa mig!

MVH
    Joel
    Last edited by Rev; 2005-07-06 at 21:33.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det verkar som om du gjort helt rätt. Du har kanske inte exakt samma version av xenium os som jag är van att se bara. Väljer du original bios i chipmenyn och får upp ms dashboard så är chippet avstängt. Prova starta ett bränt spel så ser du att det inte går.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Ok, det ska jag göra! Men hur aktiverar man chippet nu då? Är det bara att ta Unlock Harddrive?

Annars har jag XeniumOS v1.1

Tillägg: Ok... jag har inget bränt spel till xbox på skiva hehe... jag testade att starta ett från hårddisken istället och det startade, kanske det skulle göra. Vet du om det finnns något annat sätt att kolla om chippet är avstängt?
    Last edited by Rev; 2005-07-06 at 23:39.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur i h-ete startade du ett spel från hårddisken från ms dashboard?

Gå och sov en stund nu.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20
    Hur i h-ete startade du ett spel från hårddisken från ms dashboard?

Gå och sov en stund nu.
    Haha, nej inte så, jag startade det från launch menyn, inte dashboarden eller något sånt. Launch biosen tror jag det heter? Där man brukar starta spelen från hårddisken.

Det ska väl starta antar jag eftersom jag inte startade med skiva... Men jag måste vara 100% säker på att chippet är avstängt annars har jag slängt 600kr i papperskorgen och kommer aldrig kunna testa xbox live.
    Har slut på alla cd skivor och allting så ja kan inte bränna ut något spel och testa... eek igen. Dom som gjort det chippet verkar vara lite knasiga tycker jag, hade det inte varit lite lättare att bara göra en meny där man trycker aktivera/avaktivera?

Kom att tänka på att spelen som man har på hårddisken borde väl heller inte starta om chippet är avstängt? Den ska väl heller inte gå in i Launch Biosen(menyn) där man startar spelen osv... Borde väl gå direkt till MS Dashboarden om chippet är avstängt? Verkar lite skumt tycker jag.

1.Tillägg: Jag läste en annan tråd som var om hur man stängde av sitt Xenium chip: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20908... Välj launch menyn och lägg till ett alterrnativ för orginal biosen säger en där, vad menas med det? Kan ju inte lägga till något alternativ!
    2.Tillägg: Var en som sa att det inte hjälper att stänga av chippet om man ska köra xbox live!! Man blir bannad ändå
    Har en hårddisk på 120gb... så allt var meningslöst? Fan va jobbigt.
    Last edited by Rev; 2005-07-07 at 22:17.

Liknande diskussioner

1. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 15:43
  2. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  3. Lite hjälp om blandat !
    By ollebull in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2005-01-10, 18:34
  4. Hjälp Hjälp Hjälp
    By Shankol in forum X-ecuter 2 PRO support
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 16:48
  5. Newbie hjälp!!
    By Calle_A in forum DVD och Hembio - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 19:46

Bookmarks