Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Åskan tog min Xbox!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21

    Åskan tog min Xbox!

    Tja

    kan man skicka in sin xbox till psxcare och få den lagad om åskan har tagit den?
    jag får fram ljud, men ingen bild på den när jag startar den!

    need help plz!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jadå. Men priset beror ju på vad som är sönder. Från 350:- till 1.200:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Haha, tog min med, fyfan vad sne man blev när man tryckte på knappen och inget hände förutom att det kom ett blått sken från the general area of the strömsladd.

    Det är alltså tillåtet för psxcare att reparera en moddad xbox?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi vet ju inte om ifall den är moddad på något otillåtet sätt när du lämnar in den.

    Kolla även med hemförsäkringen, brukar ju vara c:a 1000:- i självrisk så slipper du ju isåfall betala mer än så.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Försäkringen täcker inte blixtnedslags-skador och dylikt. Sen hur mkt är en Xbox egentligen värd nuförtiden? Hdd:en och chippet funkar ju antagligen fortfarande...
    Last edited by Kukz0r; 2005-07-11 at 15:41.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kanske bara är en ren slump att det åskade när någon råkade tappa xboxen så att nätdelen knäcktes?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Måste man inte ha tilläggs-försäkring el. dyl. för sånt? Vad är det som går sönder i första hand vid ett blixtnedslag? Är det nätagget som bränner ut eller kortslutning i hela skiten?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vad som helst kan hända, men oftast räcker det att byta nätdel
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hjälp!! Har av misstag flashat fel bios på min 1.6 Xbox
    By DiXter in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-07-26, 23:25
  2. Moddat min Xbox.. bilden hoppar... :(
    By Grifter in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 10:27
  3. xSNESx9 är borta i min xbox?
    By mjacobsson in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 20:43
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Chippade just min xbox, blinkar rött!
    By MartinBunn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-05, 12:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •