tjena, tänkte ställa ngn fråga om matrix. Inte säker på att det är ok(?) för er att ha det på forumet från och med första juli, men isf kan ni ju bara ta bort den ^_^
anyway. mitt problem m. matrix flash är följande: När jag ska flasha från datorn, får jag i 90% av fallen ett error som säger att det inte går. ngt bios gick in, ex "Evx2.5.colormod.err.noani" på 256kb och 1mb (1mb använder jag nu). Jag har försökt på flera datorer, med nya batterier och kollat så att den sitter i bra varje gång.
Nu tänkte jag då dra i en 120gigare i den, och då vill jag ju veta att mitt bios kommer klara det. Testade först med "Flash Using XFLASH", men fick då en bokstavlig bluescreen.. (ljusblå) då xboxet hängde sig. Med "Flash Using EVO-X internal flasher" funkar hittils ingen av dom (testat 5st nu). Kan trycka på dom.. får upp "manufacturers ID etc.." men den fastnar på "Erasing.". Bara står där (dro å klippte mig under andra försöket, 40min+), det konstiga är att dom bios som ja kunde flasha med från datorn är kvar (röd animation etc), så de verkar som den haka sig xkt efter man trycker Y ><
anyway, tacksam för svar, thx ^_^
edit: var kan man fixa bios som ex Evox-D6? har inte hittat ngt varken på google eller matrix-xodus hemsida ><
edit: jag har superdisc 3.7 nu.. har ej hittat ngn nyare version. är det den senaste och den jag bör använda?
Bookmarks