Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spela alla låtar i en katalog utan playlist?(XBMC)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20

    Spela alla låtar i en katalog utan playlist?(XBMC)

    Tja!

    Jag kör XBox Media Center och har fått igång streaming både från nätet och från en stationär dator i nätverket.

    Nu är det så att jag har skapat en katalog på min stationära dator där jag lägger in alla mp3r som jag vill spela, i denna katalog är de vidare katogoriserade i sub kataloger, ex Hiphop, techno m,m. Detta för att lätt kunna lyffta ut en viss musik smak vid spelning.

    Det fungerar utmärkt att skapa en playlist i XBMC för att kunna spela alla mp3r som ligger i min "playing" katalog och dess sub kataloger.

    Problemet kommer om jag lägger in några nya låtar i "playing katalogen på datorn(vilket ofta förrekommer på ex fester), då måste jag updatera playlisten på xboxen vilket e lite bökigt.

    Det skule vara super om man kunde bara lägga till mp3or i katalogen "playing" och då även i dess sub kataloger och då få xboxen till att spela dem allt efter som.

    Är detta möjligt? eller kommer jag bli tvungen till att slopa subkatalogerna i "playing" katalogen ?

    MVH
    SnowJim

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    behöver inte göra playlist för att den ska spela nästa låt...det gör den automatiskt om du väljer det i settings music..
    Läs XBMC Manual och FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    128
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av mysiskatten
    behöver inte göra playlist för att den ska spela nästa låt...det gör den automatiskt om du väljer det i settings music..
    Ja om alla låtar ligger i samma katalog, men säg att det ser ut på följande vis

    Playing - innhåller 2 kataloger och 20 mp3or
    |
    |- Hiphop - innehåller 10 mp3or
    |- Techno - innehåller 5 mp3or
    20 mp3or

    Kan jag då välja att spela playing katalogen på något vis utan att den lägger in alla låtar som en egen playlist?

    Det jag vill är alltså att spelaren ska spela playing katalogen med samtliga 35 mp3or, slumpmässigt, och om jag skule lägga in fler mp30r under tiden den spelar så kommer den även spela dessa.

    MVH
    snowJim

Liknande diskussioner

  1. Spela utan chip
    By HaZzaN in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 13:33
  2. spela dvd utan menyer
    By arneanka in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 01:16
  3. Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 02:52
  4. någon som vet om man kan spela brännda spel utan modchip
    By freddan in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 18:59
  5. Xboxen klarar nu av alla skivor utan problem
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-07-22, 16:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •