Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: problem med nätverksdaptern

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Question problem med nätverksdaptern

    jag kan inte koppla upp mig på nätet =/. jag har kopplat ps2an direkt till adsl modemet (ingen router). konfat allt tror jag. jag har skrivit in login å pass å det andra ska vara automatiskt...så är det på datorn iaf. det står nått om att den inte kan upprätta nätverksanslutning på det där testet...failar på första. nån idé vad som kan va fel??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du råkar inte ha Telia eller någon lika pukkad isp som kräver att man går via en inloggningssida innan man kommer ut på nätet?

    Isåfall är det router som gäller, och du använder din pc för att komma förbi inloggningen så kommer även ps2:an ut.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    jo det måste jag. bleh, cp-telia. måste jag ha en router alltså?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Tror det, underlättar iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    det går alltså inte att koppla upp sig med ps2an utan router?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    GÅR gör det säkert, t.ex. om du ställer in pc:ns nätverkskort till samma MAC adress som du har på xboxen. Sedan måste du stänga av pc:n/rycka nätverkssladden och slå på boxen. Dét blir inge bra om du har två enheter med samma MAC adress igång samtidigt.

    En router kostar väl c:a 400:- och är det enklaste valet om man har flera datorer e.dyl. som skall åt internet samtidigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ps2an...
    hur ställer jag in MAC-addressen?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    My network places-properties, local area connection-properties, configure (under nätverkskortets namn), fliken advanced, kolla om du har turen att kunna ställa in macadressen där (finns inte med alla drivrutiner/nätverkskort)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Telia använder sig bara av inlogg (user+pass), och låser INGENTING på MAC-adressen i nätverkskortet/routern.

    För att kunna koppla upp med telia bredband med din nätverksadapter så sätt i skivan du fick med, "NETWORK ACCESS DISC" där kan du välja PPPoE i nätverks-installationen.
    När du väl valt detta så skiver du in user/pass från telia som du fått.

    Väl sparat så är allt klart! Bara till att gå online och äga
    Inga pengar behöver slängas ut för andra saker.

    Allt detta står dock redan i dokumentationen som jag antar att du inte läst...

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ja det var ju kanske EXAKT så jag gjorde när det inte fungerade...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Är allt kopplat på rätt sätt ?, fysikt menar jag då.

    Sedan skall du ha en korsad kabel från modem till nätverkadaptern så du inte sitter och kör med en rak.

    Annars ja... det är inte nått fel på internet iom. du kan surfa med din dator.

Liknande diskussioner

  1. Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!
    By amlin in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 17:51
  2. Problem med G:
    By EGo- in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 14:26
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  5. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •