Hej
vad är dvd-ram? är det dvd-r?
Klarar DVD-RAM scsi Panasonic bränna ps2-spel?
Hej
vad är dvd-ram? är det dvd-r?
Klarar DVD-RAM scsi Panasonic bränna ps2-spel?
DVD-RAM är en miffostandard, bara ett sätt att lura på folk en produkt genom att kalla den för något det inte är. Skivorna sitter t.ex. fast i cartridges och går alltså inte att använda i något annat än en DVD-RAM läsare...
När jag jobbade i databranschen på 80-talet kallades dessa mojänger för t.ex. MO (Magneto Optical) med ungefär samma princip, men jag antar att dom sålde 30ggr bättre när dom kallades för DVD-RAM istället...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
OK tack så mycket. ville bara veta...
"Skivorna sitter t.ex. fast i cartridges" de enkelsidiga skivorna går faktiskt att ta ur cartridges och funkar i vissa Stationära dvd spelare (men det visste väl hansi redan?) dock inte i ps2 att bränna spel på eller se film på därimot de dubbelsidiga går inte att ta ur...
det finn sju trots allt dvd video kramror som har dvd-r och dvd-ram skivor dessa funkar i stationär dvd =p
Bookmarks