Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Xbox Live problem med att ansluta!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20

    Xbox Live problem med att ansluta!

    Tjena, jag testade att starta Orginal biosen från Xenium Chip menyn så kom jag in i MS Dashboard och kopplade i nätverkskabeln i boxen från routern osv... jag väntade ett litet tag och tog Xbox Live, sen kom jag in på New account/Account recovery jag tog New account... sen stod det några fel på mina inställnigar osv att jag hade fel IP, ISP eller något och DNS var det fel på också, sen gateway fel inställt sen till sist stod det Xbox Live not found! Kan det bero på att jag blivit bannad!? Det sista där?

    Hjälp mig med det här snälla!

    MVH
    Joel

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan inte bli bannad innan du ens kommit fram till liveservrarna :-)

    Ställ in ip, gateway, subnet och dns rätt till att börja med!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du kan inte bli bannad innan du ens kommit fram till liveservrarna :-)

    Ställ in ip, gateway, subnet och dns rätt till att börja med!
    Okej, jag har försökt det fast jag fattar inte så mycket där inne!
    Hur ska man veta sin DNS server IP adress, och jag vet inte ens vad DNS är för något... Sen står det ju också, "enter the IP adress provided by your ISP?
    Ingen aning om vad ISP är heller... Det här kommer bli en hemsk mardröm! Och en annan viktig sak, hur tar man reda på sin gateway? Ska man skriva in en gateway till routern eller? Isåfall hur tar man reda på alla dom här konstiga nätverks sakerna?

    Jag vet vad IP är dock fast jag vet inte vilket IP nummer man ska skriva in eller så... det som det står på innan man ändrar något är ju 198.168.0.3... har glömt bort hur man kollar sin IP på pc:n också...

    MVH
    Joel
    Last edited by Rev; 2005-07-09 at 23:13.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exakt hur ser "vägen" till nätet ut för dig? Router?

    Vad har övriga komponenter för

    ip-adress
    gateway
    subnetmask

    isp = t.ex. telia, bredbandsbolaget, comhem
    gateway = adressen till din router om du har någon
    dns = adressen till routern brukar fungera, den skickar vidare dnsanropent till isp:ns dnsserver
    ip= sammasomroutern.sammasomroutern.sammasomroutern.nå gotannatänrouternochpcnosv
    subnetmask=255.255.255.0 (brukar bli bra)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ok, jag har Telia bredband ADSL och kopplat xboxen med en nätverkskabel till routern och modemet till pc:n... Jag läste att man måste använda Delad internetanslutning om man hade Telia ADSL eftersom deras inlogging sker via deras sketna hemsida.

    Hur tar man reda på sin router adress?

    Tillgg: Har heller ingen aning om hur mna kollar upp gateway, ip eller subnetmask eller isp

    Du är uppe sent idag ser jag!
    Last edited by Rev; 2005-07-09 at 23:21.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som du beskriver det ser ditt nät ut:

    [XBOX] - [ROUTER]

    [PC] - [MODEM]

    Ingenting som kopplar ihop xboxen och routern med pc:n och modemet.

    Jag kan inte hjälpa dig med någonting om du inte kan beskriva hur ditt nätverk ser ut....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Okej, om jag förstår dig rätt så... Modemet är kopplat till Pc:n och routern, Routern är kopplad till Datorn och Boxen med en Straight through Nätverkskabel, är det så du menar? Allt är kopplat som det ska vara, det går väl inte att koppla på något annat sätt heller som jag vet? Kan inte förklara bättre.. =/

    PC - MODEM - ROUTER - XBOX

    Tillägg: Det är en Straight through nätverkskabel... tror jag det heter iaf?

    Tack igen!
    Last edited by Rev; 2005-07-10 at 00:39.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall koppla

    MODEM
    !
    ROUTER
    ! !
    PC XBOX
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Du skall koppla

    MODEM
    !
    ROUTER
    ! !
    PC XBOX
    Japp, det är så jag kopplat. Trodde inte det spelade någon roll vilken ordning jag beskrev det i.

    Tack!
    Joel
    Last edited by Rev; 2005-07-10 at 12:55.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Isåfall kan du kolla vad pc:n har för inställningar och använda samma på boxen. Förmodligen delar routern ut rätt adresser till allt. Om du har en manuellt inställd ip-adress på pc:n så använd samma.samma.samma.nånannan på xboxen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    Isåfall kan du kolla vad pc:n har för inställningar och använda samma på boxen. Förmodligen delar routern ut rätt adresser till allt. Om du har en manuellt inställd ip-adress på pc:n så använd samma.samma.samma.nånannan på xboxen.
    Okej, då förstår jag, fast hur kollar man upp sin gateway om det var något mer? IP vet jag hur man kollar. Dns också ja?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Där du kollar ip ser du även gateway och subnet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ok, det här ska nog funka! Åtkerkommer om det blir något problem

    Tackar

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ok jag fick igång det! Xbox live found, tog automatic inställningar instället så funka det...är det något mer jag ska tänka på så jag inte blir bannad nu?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Äntligen Nu funkar det, Street fighter:third strike LIVE!

    Tack så mycket för all hjälp jag fått Hansi, nu ska jag inte störa dig mer, Hej!

    Joel

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    rokknroll!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Problem med Pyton script efter att ha satt XBMC som Dash
    By moquist in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-12, 16:16
  2. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  5. Problem med Xbox Linux Live!
    By boobytrap in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 10:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •