tja undrar om man kan löda ihop två kablar med varandra är ganska ny på de här området
tja undrar om man kan löda ihop två kablar med varandra är ganska ny på de här området
Ja
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tackar för ditt svar hansi
en annan fråga om man vill byta ledsen vid eject knappen är de bara att knipsa av dioderna som sitter där o löda dit dom nya på benen eller måste man löda om allt
Det finns en riktigt bra guide om detta på xbox-scene.
Här finns en hel hög med guider som behandlar ämnet på olika vis.
http://www.xbox-scene.com/tutorials.php?p=191|254|#254
hittar den int
allså kopiera in länkne i din webbläsare......
ja menar att ja hittar den int på xbox-scene
Det är nog den här han menar: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=50825
Visserligen gammal tråd, men jag tyckte det gick smidigt om man först nyper av benen på den gamla dioden och sedan löder bort resterna av den. Då får man 3 fina hål att löda den nya dioden i!
Ver 1.4 <> SmartXX v2
LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
IR-Mod<>XBMC
jag brukar ta ett mynt och trycka på baksidan av fronpanels kortet så ploppar LEDsen ut och sen äre bara sätta in nya och hetta upp det gammla tennet, funkar utmärkt för mig, man kan måsta ta i lite. bara trycka myntet hårt på LED benen där vid lödningarna.
sorry om jag väckte en gammaltråd.
Verkligen en gammal tråd men jag tycker väl vi låter den självdö??
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
jag bara trycker så ploppar de ut :P kan ta bilder ^^ sen sätter jag in de nya och löder då :P
Bookmarks