Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: kopiera????

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

kopiera????

tjas, undrar hur jag kopierar ett orginal spel.... HALO2....

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Om du bara har det snikna "MS DASHBOARD" installerad på xboxen så kan du inte kopierar in spel. Du kan ej heller köra spel från hårddisken. Om du har något annat operativsystem installerat så kanske du har ett program som hetter "dvd2xbox" eller nåt annat program som man använder för att kopiera in spel med.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

Nintendo DSi XL
    M3i Zero

Nintendo 3DS

XBOX360
    Flashad Iextreme ??

Playstation 3

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

ok vet men.-.....

ok, vet men jag vill kopiera till DVD skiva :P

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Man måste ha chip i boxen för att köra kopierade spel, vill du bara kopiera ett spel får du då köra över det till xboxen HD med DVD2XBOX som är ett program som du använder dig av det finns på Installations SD (Superdisk) 3.7rc8, sen får du tanka över filerna till din PC till en mapp du döper till tex xboxspel med hjälp av ett FTP program som tex TotalCommander, på PCn måste du ha en partion som har NTFS annars får du inte plats med ison som du skall göra. När du har fört över alla filerna till din PC så skall du göra en XISO av filerna du har i din xboxspel mapp. Du gör det bäst med C-Xboxtool som är ett kanon program, när du gjort den XISOn skall du bränna den med tex Alcohol120%, du skall bara välja bränna image i programmet, när det är klart har du en backup av ditt spel, men som sagt om det skall funka i din xbox måste du ha ett chip i den.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

jaja

ja vet jag har chippat den och har evoX, men kan jag inte bränna ut den med NERO 6 sen???? det borde la gå... har bränt ut spel som jag tankat hem sj så. men det där med att göra den till en ISO fil, vilket program tycker du jag ska använda??? :

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Varför läser du inte var jag skriver mer nogrant där står allt du vill veta
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Om jag tex har ett spel som är lika stort som halo2 och ska ftp:a in det i en moddad xbox med orginalminne. det går bra tills jag ska spela det då säger xboxen att hd minnet är slut.
    Men ska det inte gå att lägga in spel direkt i boxen? eller ligger det några filer någonstans och tar upp utrymme som jag kan ta bort?

HJJÄÄÄLP TACK!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Använd C-Xboxtool det enda man behöver, för det andra man kan inte FTP över en hel ISO fil till boxen, du måste packa upp allt först men C-Xboxtool gör det på en gång.

Liknande diskussioner

1. kopiera dvd
    By awaw in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 13:12
  2. GÅR INTE ATT KOPIERA?!?!
    By ^Fille^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 15:50
  3. kopiera dvd filmer
    By arneanka in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-08-10, 02:51
  4. kopiera psx spel från flera skivor och bränna det i 1
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation - backup/patchar