Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Mer fläktfart i spelen

  1. Question Mer fläktfart i spelen

    Hejsan,

    om jag vill öka fläktensfart när jag startar ett spel ändras jag det i Evox eller? Om ja, vilket program rekommenderar ni för att modda biosen?
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    519
    Respekt
    21
    Hmm. Om du kör m8 bioset så har jag för mig att du kan ställa in en fläktfart som xboxen alltid använder i evtool. Annars kör du bara xbmc. Där kan du ställa in vilken % du vill köra fläkten konstant på eller så sätter du en temperatur som du vill att xboxen ska hålla och sen snurrar fläkten så mycket det behövs för att hålla tempen du har valt.

  3. Citat Original inlägg av wixia2
    Hmm. Om du kör m8 bioset så har jag för mig att du kan ställa in en fläktfart som xboxen alltid använder i evtool. Annars kör du bara xbmc. Där kan du ställa in vilken % du vill köra fläkten konstant på eller så sätter du en temperatur som du vill att xboxen ska hålla och sen snurrar fläkten så mycket det behövs för att hålla tempen du har valt.

    Jag vill nå temp 52 grader. Så den justerar fläkten automatiskt (i xbmc). Men när jag spelar så gör fläkten som den själv vill.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Fläkten går på högre varvtal i spel
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. Citat Original inlägg av pege63
    Fläkten går på högre varvtal i spel
    Tror knappast det. Jag hör knappt fläkten när jag spelar, skulle den att den är på 20-30%
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på hur bios är inställt, vilket wixia hintade om tidigare. När spelen är aktiva är det biosets inställning som styr fläkten. XBMC m.fl. har kod för att ställa in "egen" fläkthastighet, men så fort du startar ett spel så försvinner xbmc ur minnet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. Citat Original inlägg av Hansi
    Beror på hur bios är inställt, vilket wixia hintade om tidigare. När spelen är aktiva är det biosets inställning som styr fläkten. XBMC m.fl. har kod för att ställa in "egen" fläkthastighet, men så fort du startar ett spel så försvinner xbmc ur minnet.
    20% är biosen inställd på. Vilket jag vill ändra, men jag får inga svar på mina frågor.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan bara ändra (öka) hastigheten i bios. Det går inte ställa in någon specifik temperatur i bioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. Citat Original inlägg av Hansi
    Du kan bara ändra (öka) hastigheten i bios. Det går inte ställa in någon specifik temperatur i bioset.
    Det är det som är tanken, vill modda om biosen med EvTool. Men eftersom jag gjorde fel sist så vill jag få svar på ett par frågor innan jag ger mig på det igen.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Använd programet fanthing, när du satt fläkt-hastigheten där så ändras den inte föränn du stänger av xboxen. Programet finns att hämta här: http://www.x-b-o-x.net/modules/mydow...le.php?lid=420 , du måste dock registrera dig innan du kan ladda hem det.

  11. Citat Original inlägg av C-J
    Använd programet fanthing, när du satt fläkt-hastigheten där så ändras den inte föränn du stänger av xboxen. Programet finns att hämta här: http://www.x-b-o-x.net/modules/mydow...le.php?lid=420 , du måste dock registrera dig innan du kan ladda hem det.

    Tack, är redan medlem. SKulle egentligen vilja ändra det i EvTool. Men eftersom jag inte får något svar så får jag vänta.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Destå högre fläkthastigthet destå kallare XB eller.. Undra om man kan köra fläkten i bott utan att de typ händer nåt..

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    När du startar xboxen så körs fläkten så lågt den kan, sen ökar hastigheten när xboxen blir varmare, om du stänger av fläkten så kan ditt xbox pajja. Men om du bara vill ha en tystare xbox så föreslår jag att du byter ut din fläkt till en som är tystare.

  14. Citat Original inlägg av C-J
    När du startar xboxen så körs fläkten så lågt den kan, sen ökar hastigheten när xboxen blir varmare, om du stänger av fläkten så kan ditt xbox pajja. Men om du bara vill ha en tystare xbox så föreslår jag att du byter ut din fläkt till en som är tystare.

    Mitt mål är att höja den till 50%. Den ligger på 20% hela tiden även under spel/filmer. Så för folk som KAN, skulle ni kunna hjälpa mig med EvTool. Läs tråden här då: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=23408
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    0
    Tcip > Får jag bara fråga varför du vill höja fläktfarten? Fläkten snurrar ju redan snabbare om xboxen blir för varm.

  16. Citat Original inlägg av C-J
    Tcip > Får jag bara fråga varför du vill höja fläktfarten? Fläkten snurrar ju redan snabbare om xboxen blir för varm.
    Fläkten går inte över 35%. Har mätt det. Jag vill ha den högre för att förhindra att den stängs av pga värmen.
    - detta konto avstängt, troligen hackat.

    www.tcip.se | X-ecuter 2 PRO, 120GB-hårddisk |

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 17:44
  2. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:32
  3. Mp3 låtar i spelen?
    By jEjK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 14:52
  4. Går inte spelen lika snabbt??
    By Janne in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-01-12, 16:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •