Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: värdelös snubbe i Zambia behöver hjälp...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0

Thumbs down värdelös snubbe i Zambia behöver hjälp...

Det funkar inte alls. Sist jag åkte till sverige släpade jag med mig hårddisken för att fylla på med spel och filmer och skit. Fick hjälp av en god vän som kan sånt. Han blåste hela hårddisken och installerade allt (XBMC också) nytt. Jag kommer glad i hågen tillbaks till Zambia för att spela ihjäl mig, bara för att inse att jag inte hittar ett enda spel, och inte en enda film, på hela boxen. Det enda jag får upp är ett nytt snyggt gränssnitt...

Jag kan ingenting, och det finns ingen annan i Zambia som kan nånting. Jag har väl typ den enda xboxen i hela jävla landet. Vad ska jag göra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hur stor disk?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    180 gig. och jag är ledsen för korkad fråga. problemet är att jag verkligen ÄR värdelös. jag hittar inte i Vanliga Frågor Och Svar och XBOX Guider och vet inte vad jag ska söka på i SÖKFUNKTIONen...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om det var som du skriver att du inte tog med xboxen utan endast hårddisken så är det nog fel bios i din xbox. Du måste ha samma lba48 inställning som xboxen hårddisken formatterades i.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0

dummare än så.

Det var jag som inte tog med xboxen utan endast hårddisken. Om det funnes någon som skulle kunna fixa det här i landet skulle jag inte irritera dig/er med puckade frågor, men jag har ingen annan chans. Kommer inte hem på ett åt, minst... Om jag har fel bios i min xbox har jag inte en aning. Jag vet inte vad en lba48 inställning är, än mindre vet jag hur jag tar reda på vilken lba48inställning det var på xboxen som hårddisken formaterades i, eftersom jag inte vet vilken det var. Finns det någon chans för min box? Finns det någon jag kan betala för att hjälpa mig på distans?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du behöver bara läsa på det jag skrivit i tråden jag länkade till....

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    23
    startar XBMC när du slår på XBOXen? om inte starta den.

Vet du var i XBMC man startar spelen?
    Svar: det gör du under my programs..vad händer när du trycker på my programs?

känner du igen dig på någon av dessa bilder ?
    http://chokemaniac.loafamotive.com/gallery.php?cat=pm3 (klicka på de för att se de större)

kan nog vara som hansi säger att det har att göra med ditt bios..då är det värrre
    Last edited by mysiskatten; 2005-07-13 at 22:00.
    Läs XBMC Manual och FAQ

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det är väl ingen större fara, med lite tur har du config magic på din xbox i e:\apps eller apps menyn. Kolla vad som händer när du startar den. Om den inte startar så har du en xbox version 1.6 och en ganska gammal config magic.

Om den startar så kan du kolla vilket videochip du har. Är det focus eller connexant så har du inte xbox version 1.6. Är det xcalibur så har du xbox version 1.6.

När du vet om du har 1.6 eller ej så är det bara att prova med lämpliga bios och olika varianter av lba48 patchning tills du hittar dina filer på f:\

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Tack igen Hansi. Tyvärr finns ingen config magic under e:\apps, så jag kan inte starta den. Finns det något annat sätt att ta reda på vilken version min xbox är? Kan det överhuvudtaget gå att fixa det utan att koppla ihop boxen med datorn min?

Tack mysiskatten. Jo, jag vet var man startar spelen, och om jag trycker på My Programs händer inte mycket. Och visst känner jag igen min skärm på bilderna, men inga spel eller filmer finns där...

Liknande diskussioner

1. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  2. Behöver hjälp, förlåt att detta är postat på fel ställe
    By Tarak in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 01:34
  3. Snälla, jag behöver hjälp med hdloader!
    By Samiuss in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 17:02
  4. Nybörjare behöver verkligen hjälp
    By smsucha in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 20:21
  5. En nybörjare behöver hjälp!
    By skippy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-02-13, 20:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner