Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: La in fel bios i spider 1.1!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    La in fel bios i spider 1.1!!!!

    Jag har lyckats att lägga in executer:s flash bios 3.0.3 in min xbox (v1.6)
    och nu går det inte att byta (lägga in nå nytt) bios!
    Har provat med både att http:a och bränna på dvd/cd-rw in det nya men får felmed.
    väljer jag fel bios eller?
    i såntfall vilket ska jag använda?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    X-ecuters flashbios kan inte flasha ett spiderchip. Du behöver en spiderprogrammerare.

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=366
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Question

    Jag läste i tidigare trådar att man skulle ha en Alladin programmerare, funkar inte detta? Om inte, kan jag skicka tillbaka den (Fick den idag) och få en spider programmerare istället (Betalar givetvis till)

    /Rodex

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag misstänker att spiderchippen har 49lf020A och inte 49lf020 (utan A). Aladdinproggaren tar bara 49lf020, spiderproggaren tar både 49lf020 och 49lf020A

    Det går bra att byta upp sig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Ok, nu har jag min spider programmerare(Och en oanvänd alladin programmerare), men jag hittar ingen manual till hur den ska användas, har hittat en massa länkar som går till spider********* 's sida men det finns ingen manual där ju.. hur ska jag koppla ihop det för att flasha om det?? (Jag har programvaran)

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ring och prata med oss imorgon. Jag och stanislav har ägnat en del tid åt att försöka förstå oss på den där spiderproggaren förra veckan. Det verkar fungera bäst om man skiter i det där kretskortet med on/off knappen på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. De som har problem med spider v 1.1
    By a00sambe in forum Spiderchip
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-16, 03:45
  2. X-Ecuter 2 Lite version 2.6 + XBOX 1.6 + Fel Bios
    By skrikspya in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-17, 23:46
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Fel på Xecuter2 Bios manager 1.1
    By LinX in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 15:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •