Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem att bränna ISO som datafil i Nero Express

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    22

Question Problem att bränna ISO som datafil i Nero Express

Jag tänkte bränna ner några spel som ISO-filer på DVD-R-skivor som datafiler så jag kan pressa in så många som möjligt som backup.

För vissa funkar det utmärkt men på en del blir det fel, bränningen går bra, men när den verifierar datan på skivan blir det fel på olika sektorer. Konstigt nog blir det på samma spel/brännprojekt, trots att jag väljer olika brännhastigheter.

ISO-filen funkar utmärkt från datorn, det är ju den jag FTPat över till boxen och spelar med, så jag undrar vad felet är. Jag kör med Nero Express, köpte ett 100 pack WhiteTop DVD-R 8xspeed från We sell cd, kan det bero på att skivorna är kass??

Tacksam för alla tips!

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Det går inte att läsa xbox spel i en dator.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    22
    Alltså jag försöker inte spela upp dem i datorn, jag vet att jag inte kan spela xbox-spelen på pc

Vad jag har gjort är att jag laddat ner spel som ISO-filer som jag ftpat till boxen och kört där, vad jag vill göra är att bränna ISO-filerna på dvd så jag kan spara dem där som backup, men under bränningsprocessen blir det fel som jag beskriver ovan. När jag försöker kopiera dem från den brända dvdn får jag ett CRC-fel.

Så för att citera problemet "För vissa funkar det utmärkt men på en del blir det fel, bränningen går bra, men när den verifierar datan på skivan blir det fel på olika sektorer. Konstigt nog blir det på samma spel/brännprojekt, trots att jag väljer olika brännhastigheter."

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    ja, datorn kan inte läsa xbox spel skiver, över huvudtaget. spelar ingen roll om du bara ska titta villka filer som ligger på den, eller om du ska kopiera av den.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    0
    bränn med dvd decrypter det funkar för mej

Liknande diskussioner

1. problem att hitta emulator
    By johandoohan in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 21:50
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. 3.1 Installation av Evolution-X BETA 1.8.458
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 21:49
  4. Problem att läsa DVD skivor.
    By Nesqi in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-05-03, 15:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner