Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Createx färger och tillbehör

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Createx färger och tillbehör

    Om du brukar måla med airbrush och använder Createx färger och tillbehör, kontakta gärna oss när det är dags att fylla på färgförråden. Vi har blivit återförsäljare för Createx produkter men inte hunnit lägga upp något lager eller någon avdelning i webshopen.

    Vi kommer kunna erbjuda bättre priser än om du köper dina färger hos t.ex. Mattonbutiken, speciellt om du behöver mycket färg.

    Vårt ordermiminum är c:a 6000:- inkl frakt varje gång vi beställer, så kan du vänta på att "hänga på" en av våra beställningar och skall köpa färg för >1000:- så kan du t.ex. köpa 60ml flaskor för c.a 45:- istället för normala 63:-

    Skall du ha mycket av en färg så kostar de större flaskorna:

    120ml c:a 80:-
    240ml c:a 140:-
    480ml c:a 240:-
    960ml c:a 360:-
    3,8 liter c:a 1100:-

    inklusive moms, exakt pris beror på valutakurs och fraktkostnad.

    Eftersom vi köper de färger vi använder mest av i 960ml flaskor kan vi även i mån av tillgång på färg erbjuda påfyllning av dina befintliga småflaskor, c:a 50:- för 60ml, 90:- för 120ml, 160:- för 240ml.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Tjeba Tjoho..!

    Säljer ni verktyg för att kunna måla? eller har ni någon bra återförsälja som ni kan tippsa om?

    Lite sugen på att börja "måla" själv..

    MVH Nikz0r
    Last edited by nikz0r; 2005-07-26 at 15:22.

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi köpte vår kompressor och "pensel" hos Matton i city. Dom har allt sånt på lager. Men har du inte bråttom så kan vi säkert fixa bättre priser åt dig.

    Du kan ju kolla på www.createx.de, dom har diverse kompressorer osv i sortimentet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Kan man skicka in sin GC och få den målade eller?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja. Men maila eller skapa en ny tråd om du vill diskutera målning av din gamecube. I just den här "tråden" pratar vi ju om att köpa färg...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ja. Men maila eller skapa en ny tråd om du vill diskutera målning av din gamecube. I just den här "tråden" pratar vi ju om att köpa färg...

    lite smårolig quote.. tyckte bara att den skulle upmärksammas

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question

    Jag funderar på att köpa en motivlackspruta och undrar lite gran kring den och färgen.

    -Måste man blanda ut färgen själv(om ja vad ska man blanda ut den med och hur mycket?) eller är den redan färdigutblandad eller behövs det inte blandas ut något alls?

    -Jag funderar på att köpa en motivlackspruta och undrar vad som krävs, funderar på en från clasohlsson för 379kr är det en bra spruta? (Är inte ute efter någon värsting men vill att den ska hålla ett bra tag utan att bli sämre och sämre efter varje målning)

    -När man målar med eran färg hur länge måste man vänta innan man målar med annan färg ovanpå?

    -Färgen ni säljer är det lack eller färg som man målar på plåt, trä eller tyg?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag hoppas Andrew tittar förbi och svarar, för jag vet inte svaren på dina frågor...

    Createx har massor med olika typer av färger för olika ändamål, t.ex. flouroscerande, speciella för att måla "tatueringar" på hud, för lackning på metall osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Question Nu har jag köpt airbrush

    nu äntligen har jag köpt en airbrush jag köpte den från jula och den värkar räcka för mina endamål.
    jag har tänkt att måla mitt mobilskal och undrar nu om ni kan informera mig om ni har något man kan använda:

    -någon primer om det behövs för att måla på mobilskal.

    -färg för hårdplast som man använder i airbrush sprutor + pris (färger: silver, svart och klarlack ca.20-60ml/burk)

    -något jag kan rengöra sprutan med från färgen jag ska använda + pris (någon sprit eller liknande)

    -sandpapper (240, 500, 600 och 2000) + pris

    -flakes av den minsta sorten typ ultra-mini flake 1/500" eller flake powders vet ej vilken som är minst men jag vill ha den minsta sorten + pris (röda och svarta)

    -vad blir fraktkostnaden på ett ungefär.

    -jag vill också veta på ett ungefär hur lång väntetiden blir på att få hem grejorna till mig.

    hade tänkt måla mitt mobilskal i svart med svarta flakes eller powder **** ovanpå och sedan ha silver detaljer typ små tärningar på baksidan och sedan ha två stripes runt hela mobilen gjorda med röda flakes eller powder ******

    tar gärna emot tips på vad som fungerar bättre på detta projekt eller tips på hur jag borde göra för att få det riktigt bra eller vad mer jag behöver för att få det bra eller om jag borde köpa något annat än vad jag listat upp här ovanför!
    Last edited by nikzak; 2006-03-01 at 10:01.
    _______________________

    //Zacke

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2015
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hej Hansi. Mitt namn är Jimmy. Jag är just på väg att köpa en airbrush spruta, kompressor och färg. Jag satt igår kväll och läste om Createx illustrator färger och blev väldigt intreserad! Har du någon beställning på gång? Vet inte riktigt än vad jag vill ha men det rör sig om en 10-12 färger. Hör av dig är du snäll.

    Mvh JiMaNo

Liknande diskussioner

  1. Hur startar man DVD-filmer och PS1-spel
    By Hansi in forum Ripper 2 GOLD
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-06-11, 09:07
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 13:12
  3. 6.2 Surfa och Ftp samtidigt av Slamer (Payam)
    By Slamer in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 14:14
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •