Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: BIOS för NTSC syfte...

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    BIOS för NTSC syfte...

    Först vill jag bara säga att jag har sökt efter frågor som min på det här forumet och på många andra, har gjort eftersökningar i 3 dar och har bara blivit lite upplyst om hur allt fungerar.

    Först och främst, är det någon skillnad på olika BIOS för DUO-X2 beroende på vad man vill ha?
    Min motivation är att kunna spela XBOX spel med NTSC eftersom det finns en titel som inte säljs nån annanstans än i staterna, och det andra spelet säljs här men är mer en "light" version för de som inte är lika invigda i idrotten som amerikanarna.

    Läste om en app som heter "enigmah videomode switchdisc" som jag har klurat ut verkar endast ingå i ett paket av andra apps. Jag förstår att ingen här kan länka till vart man hittar sådant pga den nya lagen. Jag frågar det här med utgång av att jag inte vet om att kunna spela NTSC spel vore mot lagen eller inte, jag pratar inte om brända spel eller från hårdisk utan importerad med box och allt.

    Vore extremt tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du behöver inte ställa in xboxen i NTSC läge om du inte skall utnyttja high definition upplösningar via komponentkabel och t.ex. projektor/plasma/lcd tv.

    Det går lika bra att starta MS Dashboard och aktivera PAL60

    Det är viktigare att du har koll på vilken xbox version du har innan du lägger in ett bios. Eftersom du har ett DUOX2 kan du använda antingen M8PLUS eller senaste X-ecuter 2 (inte 4983 om du har en ny xbox, den nyare versionen på 5000-nånting som är 512K)

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har inte fått min XBOX chippad ännu, tänkte faktiskt lämna in den hos er. Skulle gått förbi med den i veckan men det blev förhinder, jag vill bara göra lite efterforskning så jag är förberedd.

    Jag vet faktiskt inte exakt vilken version jag har, vet bara att den med säkerhet inte är 1.5+. Hade hoppats att ni skulle kunna se det när jag lämnat in den på något sätt.

    Tack för ditt svar

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Lämnar du in den till oss så behöver du inte vara orolig, vi fixar så det fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Så, idag lämnade jag in den och fick tillbaka den efter bara några timmar (imponerande förresten).

    Så vad var det du menade egentligen? Är jag tvungen att flasha bios för att spela ett importerat spel från USA? Jag fick heller inte med mig informationen om vilken version det var men är det jätteviktigt att veta exakt vilken det är eller att den inte är särskilt ny?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du lär ha fått boxen klar att använda, testa ett importerat spel och se vad som händer. Blir det problem så starta ms dashboard och aktivera PAL60.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Rädd för Bios byte.Hjälp behöves.
    By Dudeman in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-21, 13:01
  2. Flasha till Bios som har stöd för 200g hd!!
    By X-Jojje in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-18, 22:53
  3. Super Disc 3,7 va för bios!!
    By X-Jojje in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 21:50
  4. Vad är det för Bios Super Disc 3,6 lägger in!
    By X-Jojje in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-01-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •