Tjena, gubbar, jag behöver verkligen hjälp.
Det är så att jag chippat krysslådor ett tag, dock har jag inte haft ekonomin att köpa en själv, så nu har jag fått chansen att prova en jobbarkompis box.
Jag chippade den, fick hjälp av ytterligare en polare som är hajj på mjukvarudelen att installera den.
Den funkar kung, ser på film å grejjer med den.
MEN, nu är det så att det börjar dra ihop sig för att lämna igen den, och då är det jag som skall ladda upp semesterfilmer till den då ägaren inte kan själv, man får snilleblixten att man ska byta lösenord så det inte blir så lätt att ta sig in på boxen.
Men jag mitt klåfingriga arsle pajjar ju FileZilla Server.xml
Nu kan man ansluta till servern.
Såhär långt kommer man:
[R] Connecting to XboX -> IP=192.168.0.20 PORT=21
[R] Connected to XboX
[R] 220-
[R] 220----------------------------------------------------------------------------
[R] 220-XBFileZilla version 1.4, (based on FileZilla Server 0.8.8)
[R] 220-
[R] 220-http://sourceforge.net/projects/xbfilezilla/
[R] 220----------------------------------------------------------------------------
[R] 220
Sen är det totalstop, och man får se detta efter en minut eller två:
[R] 421 Login time exceeded. Closing control connection.
[R] Connection failed
Nu är det så att polarn som flashade och installerade boxen inte är i trakterna, och jag känner ingen annan som kan kirra lådan.
Nu behöver jag er hjälp med att på något sätt slanga över en kopia av servern till boxen.
Så, nu, nån som vet hur detta kan gå till och som vet vad jag behöver och som kan länka till det, tveka inte att skriva, och snälla känn inte att ni inte orkar, boxen måste vara återställd imorgon vid lunchtid annars är jag såld.
EDIT: tagit bort delen om ftp-klienten, fått häng på hur den fungerar så nu är det själva servern som måste hittas.
EDIT2: kom på att jag kanske placerat denhär tråden helt åt helvete fel
Den kan med gläde flyttas om det krävs, jag har faktiskt inte hängt här så länge så jag är lite vilse
//Mvh och tack på förhand, Micke
Bookmarks