Original inlägg av
Oregistrerad
jag har tänkt att man kanske kan köpa en liten häst, men mest på skoj, så ingen borde tycka att jag är helt dum i huvet.
Vi har ett förråd utanför huset på ca 2x3 m, det kan vara lite mer än tre, gillar inte att vara där så jag mätte inte så exakt. Men skulle det vara ett tillräckligt stort utrymme för en minishettis lr falabella? lr kan man ha dom i huset? man behöver bara fixa ett fönster till förrådet och kanske lägga såna där trälådor (såna som är ca 1 dm) över betonggolvet, och så hö och halm lr spån förstås. Så måste man ju röja ut allt, men det är mest dom fyra cyklarna och barnvagnen som står i vägen , så egentligen är det ju inte så mycket.
Man behöver ju inte sadel och det, för man kan väl inte rida på såna där små? men man kan ju gå ut med den, lr hur? det finns en fottbollsplan av grus i närheten, för man ska väl inte trava på asfalt (lr galoppera). Men det är en sak jag undrar, ska man leda runt i träns lr grimma?
Nu var det ju lite mer problem. Jag bor i Skogås och jag vet inte om det finns nån hage lr nåt där man kan ha hästen. Vi har bara lite gräs på gården, kan nån skriva hur mycket det behövs?? säker några km2...
Så, här var frågorna?
1. Räcker utrymmet och går det bra att göra så med golvet?
2. Kan man ha dom i huset?
3. Kan man rida på en minishettis lr falabella? men det är väl mest körning det handlar om?
4. Träns lr Grimma när man leder runt?
5. Hur stor hage behövs?
PS. Behövs det egentligen nån hage?? man går ju ut med den kanske nån timme lr mer varje dag och då kan man ju ha plockat gräs, lr så kan jag stå och hålla i den så kan den vandra omkring på gården om man köper ett sånt där långt grimskaft? lr om man knyter fast den utanför ett tag och tittar till den då och då? ett till problem: Bredvid huset är det en backe, så det kanske inte är så bra...
// Nyfiken om egen minishettis!
Bookmarks