Original inlägg av
Blixten100
muppen tror ju att bara för att hans polare kan hotswappa, och sedan softmodda,(dööhh, det finns gamesave-exploitar, varför sitta och försöka time'a boot-sekvensen, när man stressat byter IDE-kabel??!!) så kan han exploita en 360. Tillåt mig att håna dig och din kompis... varenda unge, som nån gång har nördat in sig lite i xboxens värld, och läst en eller två tuts på xbox scene, KAN EXPLOITA/SOFTMODDA! krävs definitivt inga störe kunskaper för det. Jag kan softmodda, har gjort det på xboxar inom drygt halva kompis-kretsen...
Följande är endast hån, ingen sanning i detta:
Hmm, då kan ju jag också ta och kolla lite på en 360, och kanske t.o.m hotswappa hårddisken! Ja, det ska jag göra, medans jag är i farten så kan jag ju lägga in Pheonix Bios Loader (borde funka, xbox som xbox), kanske lite hackade fonts, med "embedded" kod till att köra Pheonix'en, osså ett M8 bios (hmm, undra om man ska ha M8 16, eller den andra versionen??). Sen lägger jag nog in avalaunch på hårddisken!
Följande är fortfarande ett hån, dock en hel del sanning i detta:
360'n kan man definitivt inte hotswappa på... Det fnns tex ingen anledning att hotswappa, då hårddisken inte är låst. Och INGET som ingår i bootsekvensen finns på hdd'n. Dashboarden ligger på ett chip, på mammakortet, svårt att lägga in nåt exploitat där...
Slutsats: (min åsikt)
Din kompis är lite smått efterbliven. Och du som tror på honom, är även på god väg att vara på samma nivå av IQ...
Bookmarks