Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: 360 kommer att fixas

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    360 kommer att fixas

    Jag kommer att köpa en xbox 360 så fort den kommer ut. Sen ska jag ge den till en "kompis" som komer att fixa den. Han var en av de första som fixade boxar i swe utan chipp/löddning. Hotswap körde han och alla sa att han var dum i huvudet. Sen blev det många som körde likadana lösningar.

    Han kommer att filma ingreppet och om han lyckas så ska han få behålla boxen och jag ska läga ut filmen.

    //chaka[tNs]

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    136
    Respekt
    21
    "Lycka till" till din "kompis" då.
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    lycka till med hotswapningen hoppas de går bra

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hur gick det? Det har gått två veckor nu.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    han kommer int kunna göra de för än xbox 360 släpts :P

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tja han lät så "elajt" att jag tänkte att han kanske hade nått demo-exemplar redan :P

  7. #7
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    då hade han onekligen varit das über 1337-h4xx0rz0r. Så att säga.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    haha lol
    Det är jag som ska ge den till honom, och den finns inte att köpa än. Så fort den kommer till SWE, då ska jag köpa en och ge den till honom. Så vi får alla vänta tills den släpps. Då kommer den kanske även dyka upp på *******.... lol

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Från
    Ljusdal
    Inlägg
    93
    Respekt
    21
    jag tror att chaka[tNs] har lite för stor mun jag!!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av zane
    jag tror att chaka[tNs] har lite för stor mun jag!!
    va stor mun.. du menar stor plånka!... han får köpa en till mig med så kan jag oxå gå lös med släggan =)..

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    40
    Respekt
    19
    nu finns ju 360 att få tag i, hur gick det för han ?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    för HONOM

    (Förlåt, jag kunde bara inte motstå)

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2003
    Från
    Västerås
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dezuria
    nu finns ju 360 att få tag i, hur gick det för han ?
    Med 99,99999 % chans så lyckades inte ingreppet.
    Höjden av dumhet är att limma fast fötterna i taket och sedan försöka gå.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    muppen tror ju att bara för att hans polare kan hotswappa, och sedan softmodda,(dööhh, det finns gamesave-exploitar, varför sitta och försöka time'a boot-sekvensen, när man stressat byter IDE-kabel??!!) så kan han exploita en 360. Tillåt mig att håna dig och din kompis... varenda unge, som nån gång har nördat in sig lite i xboxens värld, och läst en eller två tuts på xbox scene, KAN EXPLOITA/SOFTMODDA! krävs definitivt inga störe kunskaper för det. Jag kan softmodda, har gjort det på xboxar inom drygt halva kompis-kretsen...

    Följande är endast hån, ingen sanning i detta:
    Hmm, då kan ju jag också ta och kolla lite på en 360, och kanske t.o.m hotswappa hårddisken! Ja, det ska jag göra, medans jag är i farten så kan jag ju lägga in Pheonix Bios Loader (borde funka, xbox som xbox), kanske lite hackade fonts, med "embedded" kod till att köra Pheonix'en, osså ett M8 bios (hmm, undra om man ska ha M8 16, eller den andra versionen??). Sen lägger jag nog in avalaunch på hårddisken!

    Följande är fortfarande ett hån, dock en hel del sanning i detta:
    360'n kan man definitivt inte hotswappa på... Det fnns tex ingen anledning att hotswappa, då hårddisken inte är låst. Och INGET som ingår i bootsekvensen finns på hdd'n. Dashboarden ligger på ett chip, på mammakortet, svårt att lägga in nåt exploitat där...

    Slutsats: (min åsikt)
    Din kompis är lite smått efterbliven. Och du som tror på honom, är även på god väg att vara på samma nivå av IQ...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    HHAHHA, mycket lustig inlägg. Först och främst läs vad jag skrev från början innan du börjar ventillera dina åsikter på det här sättet. Min polare har gjort detta för ca. 3år sedan. Då du och liknande som har börjat läsa på olika forum inte ens hade en xbox. Bara med att du säger "Jag kan softmodda, har gjort det..." gör att du är patetiskt. Alla kan softmoda idag. Inget att vara stolt över.

    Hursåmhelst så ser jag att trådet fortfarande lever och jag kommer att posta resultat om det händer nåt.

    PS. Han har ett jobb nu och har själv köpt 360.

    //chaka[tNs]

    Citat Original inlägg av Blixten100
    muppen tror ju att bara för att hans polare kan hotswappa, och sedan softmodda,(dööhh, det finns gamesave-exploitar, varför sitta och försöka time'a boot-sekvensen, när man stressat byter IDE-kabel??!!) så kan han exploita en 360. Tillåt mig att håna dig och din kompis... varenda unge, som nån gång har nördat in sig lite i xboxens värld, och läst en eller två tuts på xbox scene, KAN EXPLOITA/SOFTMODDA! krävs definitivt inga störe kunskaper för det. Jag kan softmodda, har gjort det på xboxar inom drygt halva kompis-kretsen...

    Följande är endast hån, ingen sanning i detta:
    Hmm, då kan ju jag också ta och kolla lite på en 360, och kanske t.o.m hotswappa hårddisken! Ja, det ska jag göra, medans jag är i farten så kan jag ju lägga in Pheonix Bios Loader (borde funka, xbox som xbox), kanske lite hackade fonts, med "embedded" kod till att köra Pheonix'en, osså ett M8 bios (hmm, undra om man ska ha M8 16, eller den andra versionen??). Sen lägger jag nog in avalaunch på hårddisken!

    Följande är fortfarande ett hån, dock en hel del sanning i detta:
    360'n kan man definitivt inte hotswappa på... Det fnns tex ingen anledning att hotswappa, då hårddisken inte är låst. Och INGET som ingår i bootsekvensen finns på hdd'n. Dashboarden ligger på ett chip, på mammakortet, svårt att lägga in nåt exploitat där...

    Slutsats: (min åsikt)
    Din kompis är lite smått efterbliven. Och du som tror på honom, är även på god väg att vara på samma nivå av IQ...

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är ju precis det jag menar, det är inget att vara stolt över, för det krävs inga större kunskaper för det. Hotswap tekniken är gammal, bara för att han gjorde det för tre år sedan betyder inte att han var en av de första... Och det var då definitivt inte han som kom på metoden...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Jag helt å hållet håller me blixten, Att han lovar dej att han ska chippa den när den kommer ut är bara löjligt, När ingen annan har lyckats, de inte finns nån mjukvara alls du kan köra förutom orginal, dashborden ligger på cpun... Visste, de kommer garanterat att komma sätt att modda, men hur i he****e ska han kunna lyckas när de inte spelar nån roll vad han lägger in på hårddisken(som han inte kommer in på) då xboxen läser dashborden från cpun, å de inte finns nått program att köra på den, men du kanske hade tänk att köra XBMC som dash... good luck chaka[tNs], Köp en xbox du å låt han löda sönder den, för nått annat kommer han knappast att lyckas med förän de kommit nått sätt som funkar... Inte för att va taskig, jo förresten, för att va taskig, chaka[tNs] du är en idiot som tror att han kan lyckas med nått sånt...

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    34
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av chaka[tNs]
    Jag kommer att köpa en xbox 360 så fort den kommer ut. Sen ska jag ge den till en "kompis" som komer att fixa den. Han var en av de första som fixade boxar i swe utan chipp/löddning. Hotswap körde han och alla sa att han var dum i huvudet. Sen blev det många som körde likadana lösningar.

    Han kommer att filma ingreppet och om han lyckas så ska han få behålla boxen och jag ska läga ut filmen.

    //chaka[tNs]
    Storhetsvansinne kallas detta! Men vi väntar alla med stort intresse...

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Det var länge sedan jag skrev detta och då visste man inte så mycket om boxen som man vet idag. Jag "hoppades" att han inte snackade skit, men det börjar visa sig att han gjorde. I alla fall så har jag inte köpt en box till honom utan det gjorde han själv. Vi talades vid idag och han sa att han "håller på" och försöker komma fram till något vilket betyder att han kanske inte vet vad han pratar om. Synd.

    Så alla ni som följde denna tråden från början kan sluta göra det nu, då jag tvivlar på att nåt kommer att hända. Om nån moderator vill ta bort den så går det bra. Tack.

    //chaka[tNs]

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Välkommen ner på jorden....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    *Förvånad och förbryllad*. Vadå knäckte han inte XBOX 360? :-)

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20

    men lowlife

    Precis som om nån trodde på skiten som denna tråd började med lol!

Liknande diskussioner

  1. FF XI kommer att floppa i europa, eller?
    By Lynx in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-15, 13:30
  2. Kommer inte ut på live, riktig gåta! HJÄÄÄLP!
    By Manderlore in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 22:31
  3. LITE versionen kommer antagligen att kunna flashas..
    By tjoff in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:01
  4. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 14:51
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •