Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Hackande DVD-filmer

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0

Hackande DVD-filmer

Jag har en ca 3 år gammal PS2:a (SCPH-30004 R).
    På senare tid har dvd-filmer börjat hacka på ungefär samma ställe. Hackningarna uppstår alltid i slutet av filmen, då börjar den att skippa kapitel osv.

Den är ochippad, men jag använder magic swap 3, och spelen funkar bra, har inte lagt märke till något hackande ( med undantag för när jag använder B-märken).

Det verkar inte spela någon större roll om skivorna är repiga eller inte, för jag har testat fabriksnya dvd-filmer som hackar.

Kan det bero på att släden krånglar på något sätt, att kuggarna har slitits eller är det nått fel på lasern tro?

Någon som har någon erfarenhet av detta?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Rengöring av lins och smörjning av mekaniken kan ju hjälpa
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Jo, jag har kört en sån där dvd-rengöringsskiva. Kanske skulle köra den lite till.

Angående smörjningen? är det något man kan göra själv?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Är man händig så, bara plocka isär allt och kolla var det sitter "förbrukat" smörjmedel, rengöra, lägga på lite silikonfett. Det får inte vara för mycket, då hindrar fettet mekaniken istället för att "hjälpa" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Så händig är jag inte, dessutom är väl PS2:an extra krånglig att meka i har jag hört.

Kan man inte lämna in den på servning?. Och hur mycket kostar det?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    c:a 700:- eftersom det tar så eländigt lång tid att greja med ps2 lasrar inklusive all testning som måste utföras. Och räkna med att en ny PS2 kommer kosta c:a 1000:- till jul

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Rengöring av lins och smörjning av mekaniken kan ju hjälpa
    jag har två st ps2or version 9 en med ripper3 och en med matrixinfinite.
    Det blir så här när man kör dvdfilmer i ps2orna att det hackar i dvdfilmen 3/10 gånger.och endå funkar ps2orna utmärkt på cd och dvdspel till .Ps2 Lasern är inte byggd för det det är säkert därför det blir så.Om jag vore er så skulle jag köra dvdfilmer i en dvdspelare.Där funkar filmerna normalt.
    Är det psxcare som kommer att sälja ps2or för 1000kr till jul?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det ryktas att ps two kommer prissänkas till 1000:- när xbox 360 släpps.

Hos oss kommer dom som vanligt kosta minst det dubbla eftersom chip+arbete+garantiåtagande+vinst = mucho dineros.

Liknande diskussioner

1. Problem med filmer från DVD
    By belgari0n in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 11:29
  2. Problem med att spela upp DVD filmer
    By magnus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 21:49
  3. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 16:06
  4. Streama DVD filmer med RELAX?
    By mkoos in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 10:36
  5. DVD filmer med Messiah på en V5a
    By Silver Surfer in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 11:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner