Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Hårddisk/partitions problem

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23

Hårddisk/partitions problem

Hej...

har en fråga.. jag har en maskin med duox2 chip i, jag smiskade in en större hdd å allt dungerar bra. men när jag skule föra över lite saker till xboxen så såg jag att hårddisken hade delat upp sig i en del olika partitioner.

förr hade jag 195 gig på F + 5 gig nån annanstans hehe,, men nu är det 135 gig på F och ca 60 gig på G....

nu till själva problemet....

jag märkte detta när jag redan hade fört över den del saker till F.. så jag testade att föra över till G:/... men det visar sig att det inte fungearde... spelen jag lagt in kan ej väljas i menyn.. asså de finns på G,, men man kan ej inte hitta dom i menyn "play games loaded on hdd".. de finns inte där

skulle kila om det finns nått lätt sätt att ordna detta... eller måste jag flasha om bioset å sen formtare så allt ligger på F (195 gig)?... då förlorar jag all mitt godis...

hoppas det finns en enklare lösning.. kanske nått i den stilen med "enable G drive" hehe... eller skriva in nptt i evox.ini filen att den skall hitta de sakerna i G....

tacksam för svar

Jose
    ha det gött!!

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    Hej igen.. jag fixade det på egen hand,, testade mig fram och jag lyckades konstigt nog

jag skrev till detta i evox.ini filen:
    AutoAddItem "G:\GAMES\"
    AutoAddItem "G:\HDDLoader\"

item "Play Game or Media from DVDROM Drive",ID_Launch_DVD
    Section "Play Games loaded on HDD"
    {
    Line "- Games on the Hard Drive -",2
    AutoAddItem "E:\GAMES\"
    AutoAddItem "E:\HDDLoader\"
    AutoAddItem "F:\GAMES\"
    AutoAddItem "F:\HDDLoader\"
    AutoAddItem "G:\GAMES\"
    AutoAddItem "G:\HDDLoader\"
    SortAll

å nu fungerar allt.... kanske detta kan hjälpa någon annan som har samma problem...

ha en bra dag

MVH

Jose
    ha det gött!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Tack för att du tog dig tid att skriva in lösningen på problemet istället för bara "strunta i det, fixade det själv" !
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    ok kanske du kan hjalpa mig med da satte i en 200GB i min fast jag far bara 144 gig pa F: vart tar de andra gigen vagen for det ar inte mer pa nogin annan partion snalla hjalp
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

Mitt xbox

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    har du ett bios som det står att "F takes the rest"?
    kolla med EvTool om det är ett M8xxxx bios annars funkar även X2_5032.512k åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    jag anvande evtoll och valde nogot aldernativ dar det stog partion6 ocg sedat partion 7 takes the rest fast det fungerar inte far inte mer anda provade alla alternativen fast jag provade inte med det bioset du skrev

Mitt xbox

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    kolla så att det står "Partion 6 takes the rest of the drive"
    Kolla din evox.ini
    UseFDrive= Yes
    UseGDrive= No

flasha om nu
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    ja så testade jag med fast det fungerar ju inte blir skit sne på det. kan det vara någt annat. HD:n ar sprillans ny och jag instalerade med slayer och valde format C E F och sedan installerade allt

Mitt xbox

Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Göteborg
    Respekt
    23
    beror nog på vilket bios du använder.. skummt att det är 144 gig.. skall inte kunna gå över 130 gb tror jag om man använder ett biso som inte klarar av större hdds.

kika vilken version du har på din xbox och välj ett bios som skall klara av stora hdd... tror det hette nått med M16
    ha det gött!!

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    har en 1.4 eller 1.5 alla bios jag ploppar i den funkar ju fast jag får bara 144 gb eller 130 gb

Mitt xbox

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Effoc
    jag anvande evtoll och valde nogot aldernativ dar det stog partion6 ocg sedat partion 7 takes the rest fast det fungerar inte far inte mer anda provade alla alternativen fast jag provade inte med det bioset du skrev
    Om du valt partition 7 takes rest of the drive så har du en G-partition du kan aktivera och formattera. Om du vill ha allt på F så skall du välja partition 6 takes rest of the drive och formattera om F.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    så om jag gör ett bios där jag väljer partion 6 takes the rest och lägger in det och sedan sätter jag in slayer och formarterar om f: så ska det funka om jag förstår dig rätt

Mitt xbox

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    u bet

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    det fungerade problevet var nog att jag hade det gammla bioset när jag satte i den nya hd:n och installerade sakerna. Så jag bytte bara bios och formaterade om F: så var det klart tack för hjälpen

Mitt xbox

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Till Jose:

Ang ditt problem med G: så har jag samma problem. Saken är bara den att när jag skulle fixa det enl dina instruktioner så hittar jag bara en evox.ini fil i F: och C: men ingen i G: Jag har ändrat som du skrev i både den i F: och C: men inget hälper.

HJÄLP?!? Jag blir fan galen på att tappa 65 gb.

Tack!!

Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Skogen
    Till Jose:

Ang ditt problem med G: så har jag samma problem. Saken är bara den att när jag skulle fixa det enl dina instruktioner så hittar jag bara en evox.ini fil i F: och C: men ingen i G: Jag har ändrat som du skrev i både den i F: och C: men inget hälper.

HJÄLP?!? Jag blir fan galen på att tappa 65 gb.

Tack!!
    evox.ini filen som du ska ändra ligger rakt in under c... det ska inte finnas nån i g.

Liknande diskussioner

1. Regions problem
    By Crusty in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 10:48
  2. Problem med RGB. Blir störningar. HJÄLP
    By KnasHatt in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-05-05, 23:51
  3. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  4. Hitachi 505E problem
    By Cefalalgi in forum Produktsupport - DVD-spelare