Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: går det att rädda...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    går det att rädda...

    Hjälpte en kompis byta sitt chip i sin box. Han lyckades flasha fel i båda bankerna på ett Xecuter 2.6 så han köpte ett nytt här bara.

    Går det att fixa det gamla på nåt sätt. Alltså det som händer är att boxen bara blinkar på båda bankerna. Har hört talas om att det ska gå att fixa på nåt sätt.

    så det är min allra första fråga
    Last edited by hyben; 2005-08-01 at 20:37. Anledning: felstavat

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hotflasha, dvs starta på ett chip, byt chip utan att stänga av, flasha
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Kan jag göra såhär:

    Starta xboxen normalt med chippet igång (ingen flash protection)
    Dra igång evo-x
    gå in i settings->flash bios
    ...
    Stänga av chippet via switchen (har 1fungerade xecuter 2.6 chip och ett är sönderflashat)
    boxen fortfarande igång.
    Dra ur alla kablar ur det fungerade chippet och lyfta ur det
    Stoppa i alla kablar i det trasiga
    Välja den bios jag la in och flasha

    är det vad man skall göra?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Nu blev det såhär:

    Hotswappa/Hotflasha ett xecutor 2.6 chip.

    Starta boxen med chippet "enabled" och ingen flash protection
    Låt den boota upp i evolution x
    Gå in i settings -> Flash bios
    Välj den bios du skall flasha med och tryck på a
    Nu ska det stå "press Y to begin flash" (eller nån sånt)
    (jag förutsätter att du har öppnat boxen innan)
    Nu stänger du av chippet via switchen så den blåa lampan slocknar på chippet
    Lossa chippet från moderkortet, ta bort alla kablar (ta de försiktigt så att du inte petar på moderkortet eller dyligt)
    Ta det "trasiga" chippet och sätt fast alla kablar i det. Tryck fast det på moderkortet.
    Starta chippet via switchen
    Tryck Y för att flasha.
    Boxen stängs av om allt gick OK
    Starta boxen och du har 2st fungerande chip (om du inte lyckats sabba nåt annat)

    Klart!

    (gjorde det idag och det gick kanon!)

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Tänkte bara höra mig för (då jag har sabbat ett xbox en gång i tiden, vill inte göra om...):
    om jag ska hotflasha ett alladin advance (bootar upp xboxet med SmartXX 2.0) hur blir det med flash protection? Man ska ju hålla in power knappen i 2sek för att stänga av flash protection... Eller kan man bygla nåt på chippet? Samt hur ska man bära sig åt med BT och L1?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Du hitta också en 4 månader gammal tråd ser jag . Snäll folk kolla hur gammal tråden är innan ni skriver, det är väl bättre och starta en ny tråd i så fall, eller söka om det är en fråga som många redan har svarat på...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    om man fortsätter på en gammal tråd (jag visste att den var gammal när jag skrev) så slipper man starta en ny tråd om samma topic... Alltså slipper folk ögla igenom en massa rubriker när dom letar svar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej allihopa! Detta är mitt första inlägg... befinner mig i en kris just nu... Köpte ett EvoX chippat exbox med en 200G hårdisk häromdagen (version 1_0)... dashboardet va ganska fult (Batman tema) så ja och en kompis tänkte fixa så att det blev ett mediacenter istället. Han hade bränt ner en skiva som hade funkat utmärkt på hans Xbox, men...när vi stoppade in den i mitt xbox och tröck (update bla bla bla stod det) så gick det inte lika bra.. Nu när jag ska starta xboxet så kommer bara "service required ect" texten up! wtf! Hur kan jag fixa detta??

    Behöver xpert hjälp, har aldrig haft xbox.

    TACK!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Säker på att den verkligen är chippad och inte bara softmoddad??

    Vilken felkod?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Goda nyheter! Vi fixade den igår, snacka om lättnad! hehe... en kompis fixade ner ett program som hette "Slayers auto installer" nåt sånt... Vi körde in skivan och uppdaterade etc o nu funkar det klockrent! Men vad e den bästa programmvaran man kan ha till sin xbox nu egentligen? Ska jag våga köra in den första skivan igen, den som pajade allt?? haha... tror inte det

Liknande diskussioner

  1. Kan inte boota från CD/DVD med Xecuter2, svart skärm
    By sverre in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-17, 20:48
  2. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 09:13
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  4. Flasha TCOP ?
    By WebWolf in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2003-02-06, 13:06
  5. Är det någon som varför det inte går att skapa mapar p F
    By Hotdanne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-11-16, 10:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •