Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Spegla hårddisk? (byte från 80 till 200 gb)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Spegla hårddisk? (byte från 80 till 200 gb)

    Hej!

    Jag undrar om det är möjligt att spegla det befintliga innehållet på en xbox-disk till en ny disk på något sätt? Var helt övertygad om att det bara var att köra ghost, men det ville inte eftersom filsystemet inte känns igen (borde jag ju kunnat lista ut). Min fråga lyder: hur beter jag mig för att på smidigast möjliga sätt få över allt innehåll från min befintliga xbox-disk till en ny - går det på något sätt att köra disk-to-disk och sen bara expandera F-partitionen på den nya disken?

    Supertacksam för svar!

    mvh Pedro

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hej igen!

    Tänkte bara berätta att jag löst problemet på egen hand. Använde ett verktyg som heter XBHDM - kika bland annat på xbox-scene.com's forum, finns en hel tråd/tutorial där! XBHDM är en skiva man bootar sin pc med, och sedan kan man bland annat spegla, skapa partitioner osv på xbox-diskarna man har kopplat in (till pcn). Av någon anledning funkade allt utom F-disken att spegla från den gamla disken till den nya (den blev tom, provade två gånger), så på den fick jag lägga över allt manuellt genom att FTPa det från den gamla disken till PC och sen FTPa tillbaka till den nya.

    Tack för ett bra forum annars! Även om ingen kunde hjälpa mig den här gången kanske mina vedermödor är till nytta för någon annan!

    mvh Pedro

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    157
    Respekt
    21
    Då återstår frågan... Har för tillfället en full 200gb i min xbox och en ny tom 250gb liggandes brevid mig här...

    Tänkte göra precis som du men mitt problem är inte C & E utan det är mest F jag är orolig för... Det är den jag vill kopiera över utan att mellanlagra på datorn... Har ett smartxx v2 i boxen om det är till någon hjälp...
    MvH: Tony
    ------------------------
    XBOX 1.6 Crystal,
    Maxtor 250GB
    Samsung DVD-rom
    SmartXX using M8_16 bios
    XBMC as dashboard.
    LCD, ATA100 MOD, NEM-X-IR MOD, SPDIF, S-VIDEO, ILLUMINATON LOGO (BLÅ).

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    som sagt, för mig gick det inte. f-partitionen förblev tom när jag försökte spegla...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    136
    Respekt
    21
    attans, jag har en 250gb hårddisk med över 120 spel (absolut inte piratkopierade) på f. ska jag behöva ftpa dom först till datorn och sen till min 400gb hårddisk??
    "-Jag är inte rädd för att dö.. Jag vill bara inte!"

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    149
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av mEn_mAn
    attans, jag har en 250gb hårddisk med över 120 spel (absolut inte piratkopierade) på f. ska jag behöva ftpa dom först till datorn och sen till min 400gb hårddisk??
    Finns ett program som heter "PowerQuest Drive Image". Det är ett program för att kopiera en hel hårddisk/partition, vet dock inte om det fungerar med Xboxens filsystem. Kanske kan vara värt ett försök dock.

Liknande diskussioner

  1. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45
  2. Hårddisk till Xbox [Hansi]
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 09:06
  3. köra spel direkt från hårddisk?
    By feb in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 13:34
  4. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •