Jag har läst inlägget av Hansi där det står hur man gör för att låsa upp sin hdd via pc, har bara två snabba frågor;
*Hur ska man jumpra den?
*Vad innebär "bootbar dosdiskett"?
Tack på förhand!
Jag har läst inlägget av Hansi där det står hur man gör för att låsa upp sin hdd via pc, har bara två snabba frågor;
*Hur ska man jumpra den?
*Vad innebär "bootbar dosdiskett"?
Tack på förhand!
Du skall jumpra den så den inte "krockar" med någon annan disk. Har du en disk som master på samma ide-kabel så jumprar du som slave osv.
En bootbar dosdiskett har DOS och ATAPWD på sig. Datorn kan starta från filerna på disketten, så det spelar ingen roll om man bara har en helt oanvändbar hårddisk i datorn, det startar ändå.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Så man lägger alltså bara allt som finns i atapwd-mappen på en diskett (i rooten eller i mapp?), har endast hdd:n som man ska låsa upp inkopplad och sen bootar på disketten?
Du måste göra disketten bootbar, dvs göra en dos systemformattering. Eller ladda ner en färdig bootdiskett som image från nätet och lägga in även atapwd på den.
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks