Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Thrustmaster dvd-fjärr

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Thrustmaster dvd-fjärr

Jag har slarvat bort manualen till fjärren och undrar nu hur man gör för att kunna använda multifjärrfunktionen. Hur "programmerar" jag den?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Thumbs down Trustmaster manual

Javisst, jag har manualenför Thrustmaster Universal Remote för XBOX
    (Den här fjärrkontrollen har jag köpt på Clas Olsson idag och jag måste säga att den känns billig och opålitlig. Jag har ej hunnit testa den på xboxen ännu.)

För att programmera in en knapp från en annan fjärrkontroll:

-På Thrustmastern: Tryck 3 sekunder på den Enhets du vill programmera tills lampan blinkat 3 gånger och ger fast sken.
    -På Thrustmastern: Tryck på den knapp du vill programmera tills den börjar blinka snabbt.
    - På orginalfjärrkontrollen: Rikta mot IR-ögat på OVANSIDAN av fjärrkontrollen och tryck på motsvarande knappen.

Det står inget om hur man vet om man vet när det är klart eller hur länge man skall trycka på knapparna.

Mitt problem:
    Trots att jag har manualen så lyckas jag ändå inte programmera min nya Thrustmaster.

Jag har testat fjärrkontroller från Beo, philips, Technis och Pioneer. Jag kan få vissa knappar att funka men responsen är mycket långsam.

Fins det någon som kan tipsa hur man får denna fjärr att fungera vettigt?

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    jag har en sån, otroligt jobbigt att signalen är så svag..
    måste trycka 3 gånger ibland för att den ska byta kanal på tv'n.

annars så är det bara att göra som du skrev:
    -På Thrustmastern: Tryck 3 sekunder på den Enhets du vill programmera tills lampan blinkat 3 gånger och ger fast sken.
    -På Thrustmastern: Tryck på den knapp du vill programmera tills den börjar blinka snabbt.
    - På orginalfjärrkontrollen: Rikta mot IR-ögat på OVANSIDAN av fjärrkontrollen och tryck på motsvarande knappen.

när du gjort det är det bara att trycka på enhetsknappen igen..

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av T_Man
    jag har en sån, otroligt jobbigt att signalen är så svag..
    måste trycka 3 gånger ibland för att den ska byta kanal på tv'n.

annars så är det bara att göra som du skrev:

när du gjort det är det bara att trycka på enhetsknappen igen..
    fattar jag det rätt, så måste man ha orginalfjärren för o programmera fjärren?
    låter som det mest idiotiska jag hört...

ska väl bara vara o ställa in fjärren att den är i xbox läge, sen tuta o köra?
    jag har iallfall tryckt dom 3sekunderna som ni sa.. o då ger den fast sken.

ska ja nu behöva leta upp en orginal fjärrkontroll o sända över "koderna" oxå??

sjukt isåfall..

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Thrustmaster

Funkade inte för mig alls så jag lämnade tillbaka den.

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av funkability
    Funkade inte för mig alls så jag lämnade tillbaka den.
    Hade ja gärna gjort oxå.. problemet är att ja köpte den i ullared för ett år sen.. inte orkat mecka med den.. men nu vill ja fan få igång den så man kan utnyttja xbmc till max / smidigare...

får väl köpa orginalaren annars ev... tokdyr bara...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När man programmerar en fjärrkontroll som "lär sig" ir från andra fjärrkontroller så skall man alltid ha sprillans batterier i båda fjärrarna. Dom skall ligga på lagom avstånd och med korrekt vinkel. En del fjärrar har ju dioderna placerade så att den optimala vägen inte är att man pekar fjärren rakt på mottagaren utan att man håller den vinklad så att man ser knapparna. Och ha inte starka lampor i närheten som kan blända mottagaren (fjärren som skall "lära" sig).
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Fjärr i dvd region x
    By Blaze_sw in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 03:21
  2. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. DVD fjärr funkar ej efter flashad BIOS.
    By GroGGmanneN.se in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 01:35
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner