Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Final Fantasy X hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Red face Final Fantasy X hjälp

    Finns det något sött knep för att klara av draken precis innan det är dags att krascha bröllopet? Eller är det så att jag helt enkelt har för lite HP?

    mvh
    /Esse

    <small>[ 12 May 2002, 15:45: Meddelandet redigerat av: Esse ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    jag hade oxå problem med den... ellet jag dog en gång, för att jag hade för några pheonix downs... men sen va den rätt lätt!! se ttill att få kaptenen att dra iväg med skeppet ibland så att dom kan skjuta på det! då funkar det!!! Trigger command ska du använda om du inte visste det!
    ~~~~~Ps2~~~~~

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Hmm, jo, jag gör det direkt och han skjuter 3 salvor sedan är de ju slut.. sedan kör jag på och det går bra tills han kör haste på sig själv och attackerar först med stone på en och seda gör han en specialare och tar död på en person så den försvinner helt... och då är det kört.. men men.. jag får nog samla på mig lite mer helth.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    134
    Respekt
    23

    Post

    vänd ahl bed potions... de e bara den som har skillen use som kan använda dom! tar bort alla konstiga statusar (poison,stone mm.) och helar alla i partyt med 1000hp... fett bra! du borde ha jätte många sånna vid det här laget!
    ~~~~~Ps2~~~~~

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Okey, den där saken var ju inte så svår när jag tänker efter.. MEN där emot när man kommer ut ifrån grottorna, och möter en sak som healar sig 9999 hela tiden.. uhm.. elak sak.. ända gången jag lyckats göra mer skada än 9999 är med Flare från Beahmut eller vad den nu heter... någon som kan tipsa?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Halmstad, Halland, Sverige
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Post

    hmm, försök att klura ut gubbarnas 9999 - damage break.

    Det ger dem möjligheten att slå mer än 9999 på varje slag.

    för att fixa detta så ska du hitta vissa speciella items. jag kan inte dessa tyvärr.

    Är det möjligtivs ultima weapon du mötte?
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    Esse: Den där som healar sig 9999 hela tiden e FEETTTTT lätt!! Det är bara slänga reflect på den så helar den dig istället osså är det bara att slakta!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Om man hade haft reflex :-) Men andra gången jag mötte den helade den sig bara med ca4500 varje gång (den kastade väll shell på sig eller något sådant) så jag fete nitade den, problemet är nu när jag kommer ut ifrån templet i Zanarkand.. man kan inte gå någonstans där.. det ryktas om att det skall komma ett luftskäpp och plocka upp än där.. men det gör det inte i mitt fal.. heeeel skumt...

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    196
    Respekt
    23

    Post

    ok, jag kommer inte ihåg hur det blev för mig...

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2002
    Från
    Halmstad, Halland, Sverige
    Inlägg
    37
    Respekt
    23

    Post

    Jo, luftskeppet ska komma efter man dödat yunalesca... hmmm
    du ska gå ut ur Zanarkand DOmes, och sen ska det komma...
    Strange and Ironic, that It will end the same way.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    EU
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    Hehe, men det gör det inte.. jätteskumt.. :-(

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    hmm när hans vingar börjar "ändra färg" så dra in rikku och dra back fartyget (+ ha aldrig inne tidus och rikku på samma gång bara byt in en av dom när du behöver flytta bak) ... och använd al betd pot så mycket du kan då löser det sig

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21
    En viktig sak ha mycket HI-Potions, Phoniex Down & Al Bedh Potion, detta pågrund av att du kommer få möta många fiender innan du kan spara efter du klarat bossen (Draken)

    Använd AURON's POWER BREAK vilket gör bossens attaker lite svagare.
    Du ska se till att du drar iväg precis efter den drar i luft för nästa attack den gör är Poison Breath men är skeppet borta från draken så missar den.

    När den sen använder HASTE (då har den ganska lite HP typ 7000 )så ska du akta för då kan den komma och sveppa för bi när du är borta från den, det tar mellan 600 & 1000 i HP och den får attakera en gång direkt efter.

    Sen när du kraschat använd TIDUS & AURON och nån annan bra t.ex. LULU för du får möta mycket Machina Robotar & Soldater men gevär och eldkastare.
    En enkel strategi, Låt TIDUS & AURON ta soldaterna och LULU robotarna om du har ett vapen med sensor på nån av karaktärerna kolla in vad robotarna är svaga mot. Soldaterna borde både TIDUS & AURON kunna slå ut med ett slag. Själv använde jag TIDUS, AURON & RIKKU (Då RIKKO är den enda som kan använda AL Bedh Potion).
    Last edited by Hartner_X; 2004-07-21 at 08:45.

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Har också fasnat på FFX.Iofs lirar ja de knappt men när jag väl spelar så håller handkontrollen att krossas varje gång jag dör. Jag rider på en dinosaurieliknande varelse och ser en stad under vattnet när plötsligt en Al-Bhed tar Yuna. Då går Tidus och Wakka ner under vattnet och ska slåss mot en stor maskin...dör heela tiden där

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Den delen tror jag inte man behöver något speciellt för, klarade jag första gången. Men nu möter jag maester seymour första gången och dör hela tiden efter jag dödat hans aeon Anima. Han gör sån där Multi-Thundara och grejer alla, dör typ direkt.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Släng haste på Yuna och använd hennes NULL-magi så förlorar du ingenting i hälsa

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Men hinner man göra NULL-Magin hela tiden då. För han gör ju typ multi-magierna hela tiden, grymt jobbig.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det enklaste (och det gäller hela spelet) är att alltid ha dina aeons på overdrive när du möter bossar, x antal aeons x 9999, det blir rätt mycket damage.. för övrigt så slutar spelet vara en utmaning när du har Anima och Yuna i högform = 99,999 i skada.

    _________________________________________
    ps2 dms3+
    118 games
    xbox x-ecuter 2 pro 120gb
    453 games

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 16:42
  2. Final Fantasy 8
    By psx in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 18:11
  3. Final fantasy X HJÄLP!!
    By Zidane in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-06, 12:52
  4. Final Fantasy X hjälp igen
    By Esse in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-01, 15:57
  5. Final Fantasy X och Origa!
    By FFGamer in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •