Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Stort problem

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Stort problem

    Ok, jag har ett ganska så stort problem och det hjälper inte att jag inte kan det minsta om moddning. Jag köpte för inte så länge sen (Cirka 1.5 månad) en ny Xbox. Den blev moddad av nån som kan och allt var fin fint. Sen bestämde jag att jag behövde en större hårddisk. Jag skaffade en 160GB disk som jag fick instruction om hur man installerar den. Instructionerna var att koppla in hårddisken i min dator, köra ett program som förbereder disken för Xbox användning, sen drog jag ut disken, stoppade den i Xboxen och använde en CD skiva som jag fick av en kompis som innehöll overativsystemet. När jag stoppade i hårddisken i boxen och sedan la i skivan kom allt fram, allt var perfect, sen minns jag inte exakt hur det hände men jag tryckte på nått som stod "Flash Bios" och nån process började. Av ren olycka råkade jag trycka på power knappen på Xbox då jag skulle ställa mig upp och puff så stängdes xbox av under processen... Efter det funkade den inte som den skulle. Min kompis sa att jag raderade mina bios och att jag hade ingen aning hur jag skulle göra det. Dagen efter var jag tvungen och åka på semester och det gjorde jag. Nu en månad efteråt är jag tebax, och är ultrasugen på att lira lite spel, men boxen funkar inte... Jag behöver start till slut, enkelt förklarade detaljer till hur jag ska göra för att fixa den.

    Snälla Snälla SNÄLLA kan nån hjälpa mig! Jag har en månad innan jag ska till skolan och då har jag ingen mer tid till Xbox, jag behöver den här månaden åt minståne till att spela...

    MVH,
    Rakbladet

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste veta hur den är moddad (med vilket chip). Enklast är om du ber den som moddade den fixa den åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tyvärr har jag ingen möjlighet att kontakta den personen nån mer
    Jag tror att jag har en sån här... dock är jag inte absolut säker...

    http://www.psxcare.com/product.php?x...f270b3299f5309

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ta isär boxen och kolla vad som händer om du ändrar läge på knappen på chippet. Har du tur är det ett fungerande bios i 2.a banken.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    När jag startar kommer det fram en blå skärm med massa system information och högs upp ser jag inte allt som står eftersom det är för stort för skärmen. Jag ser at det står "Cromwell BIOS 2.32" men inte ordet innan det.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tilläg: Jag blev nyligen informerad om att jag har en Duox2 white.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs i duox2 avdelningen, sök på eurasia flash disc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    vadå för avdelning, vart ska jag söka?

Liknande diskussioner

  1. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 21:44
  2. stort problem med min ftp
    By glidis in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-19, 15:47
  3. Stort problem NU
    By don-m in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 04:11
  4. Stort Problem, Hjälp
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 23:10
  5. stort problem efter ett klantigt misstag.
    By C_CliFF in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-04, 07:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •