Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Stort problem

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Stort problem

    Tja, sorry för att jag skriver det här här igen.
    Jag har ett stort problem, när jag installerade en ny 160gb hårddisk i min Xbox Crystal 1.6b höll jag på att installera OS:et och råkade trycka på "Flash Bios", under processen ställde jag mig upp och tryckte på power knappen och xboxen stängdes av. När jag satte på den igen funka den inte som den skulle, och den fragar. Nån sa att jag raderade mina bios, men jag är en total n00b till allt detta så jag har ingen aning hur jag ska fixa det. Jag flyttade switchen till den andra banken som någon sa till mig att jag skulle göra, och jag startade boxen, då kommer det en blå skärm fram med med information om systemet, högs upp ser man knappt vad det står, men man ser nästan tydligt ordet Cromwell och numret 2.32. Sen håller den på en kort stundoch ber mig stoppa i en CD skiva, men jag vet inte vilken elr vad den ska innehålla. Kan nån tala om vad jag behöver och hur jag ska göra?

    Jag har en DUO-X2 White chip.

    Tack i förhand,
    MVH
    Rakbladet

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du skall flasha om chippet genom att använda en skiva med euroasia generic flash disc (finns att ladda ner i forumet) och en skiva med rätt bios. Läs allt i xbox guider avdelningen och alla klistrade trådar i den här (duox2) avdelningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Stort problem
    By Razorblade in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 13:14
  2. Stort problem NU
    By don-m in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-03, 04:11
  3. stort problem
    By CABAL in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 12:26
  4. Stort Problem, Hjälp
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 23:10
  5. stort problem efter ett klantigt misstag.
    By C_CliFF in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-04, 07:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •