Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Svara på den här ni!

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20

Svara på den här ni!

Jag är helt såld på VPinMame till min PC (se www . vpforums . com ) och börjar nu undra lite. Om det nu går att köra andra emulatorer på xboxen, skulle det inte gå med VPinMame också? Det skulle vara helt otroligt grymt att köra alla dessa bra flipper som finns till VPinMame på xboxen istället för pc:n! De flipperspel som faktiskt finns till xbox tycker jag är lite ludna...

Nåväl, hur svårt är det att konvertera en emulator som finns till Xboxen? Kan inte nån vänlig själ göra det åt mig?

Snällaaaa

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Hmm VpinMame bygger väl på Mame (multiple arcade machine emulator)? Ifall det är så så kanske det fungerar att spela romsen på en vanlig mame emulator (som är gjord för xbox givetvis). Det blir nog svårt att konvertera emulatorn och du inte är någelunda bra på att koda. BTW: Vilket format är romsen i?

Registrerade
    Jul 2005
    Respekt
    20

Aj då.

Åter igen så har jag hittat svaret på min egen fråga. På en sajt om emulatorer till XBOX så hittar jag följande info:

" List of Rejections

...

Visual Pinball/Visual PinMAME - There is no source to Visual Pinball. Therefore, there can be no port of this project. Pinmame is just one part that would need to be ported. It emulates the machine logic. Visual Pinball is the part that actually has the pinball table graphics/sounds/gameplay. If the source for Visual Pinball becomes available in the future, you may post about it in this thread. You should be absolutely sure the source is available, however, or else you risk getting a warning/ban. Do not post a link to the PinMAME site. As already stated, that is not the piece that is needed. "

Förbannat synd tycker jag men kan rekommendera alla som gillar flipperspel att testa Visual Pinball (på PC:n då). Och är det nån som har nåt annat tips på bra flipper till XBOX:en så är jag idel öra. Dessa har jag och som sagt, de känns lite ludna:

* Pinball Hall of Fame
    * Ultimate Pro Pinball
    * Pure Pinball

Bye bye

Liknande diskussioner

1. Guide till streaming i XBMC
    By fArGo_sWe in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 19:09
  2. är den här installations anvisningen rätt???
    By drscully in forum Aladdin Advance Support
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 18:20
  3. HDD byte,låsa HDD,error 05,bootdisc,mm
    By Chewie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 15:27
  4. Chippa Crystal Edition, går det verkligen?
    By NiQ in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-12-26, 03:56
  5. Går det här bra om jag gör så här?
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-05-10, 14:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner