Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Spiderchip - Tips och trix.

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Spiderchip - Tips och trix.

    Fick hem spiderchippet igår till en xbox 1.6. Jämfört med x-bit som är det lödfria chip jag monterat tidigare så var det verkligen lätt att montera och både pogo-pinnarna och spindelbenen trillade på plats utan problem.

    Två problem hade jag dock:

    1) Brickorna som följde med gav lite fel avstånd. Jag la in båda brickorna och då lyckades jag få rätt avstånd. Då trillade alla pogoponnarna på plats utan problem.

    2) Spindelbenen D och E ska byta plats med varandra. Jag försökte 1200 gånger utan enligt anvisningarna, men när jag bytte plats så funkade det direkt.


    Flashade sedan in BIOS M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin och det fungerade perfekt. Jag brände in den som bios.bin och la in en dummyfil på runt 52mb.

    Fixade både den 160gb-disken jag klämde och in in game reset tillbaka till dashboard.

    Jag var lite orolig att flashningen inte skulle funka eftersom det då inte gå att byta bios utan spider-programmeraren. Där har x-bit ett klart övertag eftersom det går att flasha via USB, så man aldrig behöver vara orolig att det ska gå åt skogen.

    Viktigt att bränna på en CD-RW ingenting annat. Möjligt att någon brännbar DVD av någon typ funkar, men CD-R gör det definitivt inte.

    Den lilla switchen som följde med passade fint att klistra fast under fronten.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Angående D och E så beror det på vilken revision av spiderchip man har. Se www.spider********* för information om detta, sist jag kollade hade dom jämförande bilder där man ser skillnaden på en kontakt på chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Det har du faktiskt rätt i. I instruktionerna för 1.1 så har D och E bytt plats jämfört med 1.1. Dock framgick det inte vilken version jag beställde av er och instruktionerna här på forumet är bara för 1.0. Jag antog väl att de stämde med chippet jag köpt... så jag satt och läste fel instruktiner helt enkelt..

    Instruktionern för 1.1 finns ialllafall här:
    http://www.spider*********/Tutorial_SpiderChip_v1.1.pdf

Liknande diskussioner

  1. Behöver få hjälp ang. Hårddisk och Superdisc
    By KiiM in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 11:21
  2. Felkod 13 och 16!
    By cubba in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-30, 23:06
  3. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  4. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  5. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •