Fick hem spiderchippet igår till en xbox 1.6. Jämfört med x-bit som är det lödfria chip jag monterat tidigare så var det verkligen lätt att montera och både pogo-pinnarna och spindelbenen trillade på plats utan problem.
Två problem hade jag dock:
1) Brickorna som följde med gav lite fel avstånd. Jag la in båda brickorna och då lyckades jag få rätt avstånd. Då trillade alla pogoponnarna på plats utan problem.
2) Spindelbenen D och E ska byta plats med varandra. Jag försökte 1200 gånger utan enligt anvisningarna, men när jag bytte plats så funkade det direkt.
Flashade sedan in BIOS M8_16_LBA48_IGR_Q-06.bin och det fungerade perfekt. Jag brände in den som bios.bin och la in en dummyfil på runt 52mb.
Fixade både den 160gb-disken jag klämde och in in game reset tillbaka till dashboard.
Jag var lite orolig att flashningen inte skulle funka eftersom det då inte gå att byta bios utan spider-programmeraren. Där har x-bit ett klart övertag eftersom det går att flasha via USB, så man aldrig behöver vara orolig att det ska gå åt skogen.
Viktigt att bränna på en CD-RW ingenting annat. Möjligt att någon brännbar DVD av någon typ funkar, men CD-R gör det definitivt inte.
Den lilla switchen som följde med passade fint att klistra fast under fronten.
Bookmarks